
שמור\י תוכן
מסר : אם נזהה מה גורם לחניכים שלנו לעזוב את הפעילות הצופית, נוכל לשפר את החוויה שלהם ולשמר אותם בפעילות לכך

3

0

90 דק’
העברת המצגת כולל השאלות המנחות שבגוף המצגת.
הערות למדריך: יש להשתמש במצגת של מחלקת הדרכה.
כל קבוצה תקבל דמות שהם צריכים להיכנס לעיניים שלה ולספר את הסיפור שלה בצופים ולמה היא עזבה/ אפשר להביא סיפורים אמיתיים של חניכים, לעשות טלפונים להורים ולהביא סיפור שלם ומלא.
חניכה בכיתה ד’- באה לטיול פתיחת שנה, יום צופה ובסגירת הרשמה לפסח המרכז גילה שהיא כבר חודשיים לא מגיעה לצופים.
חניך בכיתה ו’- הגיע לפעולות בתחילת השנה, היה החניך הבעייתי, המדריך כל הזמן הוציא אותו מפעולות. הפסיק להגיע אחרי טיול פתיחת שנה.
חניכה בכיתה ז’- לא יצאה לטיול פתיחת שנה כי הייתה בחו”ל ומאז היא לא מגיעה לצופים.
חניך בכיתה ה’- הגיע בתחילת השנה לפעולות. נרשם והראה התלהבות יתרה. אחרי חנוכה הגיע לפעולה אחת ומאז לא הגיע.
הערות למדריך: יש לבקש מהקבוצה לכתוב סיפור שלם ( סיבות חברתיות, סיבות פנאי, סיבות מההורים, התאמה חברתית, חוסר התייחסות של המדריך, תנאים פיזיים של השבט).
נתכנס למליאה. כל קבוצה תציג את הדמות שלה ואת התמות המרכזיות בגללן החניך עוזב.
שאלות לדיון תוך כדי ההצגה:
- מה מקומם של ההורים בעזיבת החניכים (או אי חזרתם) ועד כמה אנחנו משקיעים בתקשורת חיובית עם ההורים?
- מה התפקיד המרכז בשימור חניכים?
- האם אנחנו מקיימים מעקב הגעת חניכים? כיצד אנחנו פועלים במידה וחניך מפסיק להגיע לפעילות?
- מה המקום של קשר מדריך חניך בשימור חניכים? עד כמה אנחנו שמים על כך דגש? עד כמה אנחנו מכשירים את המדריכים לכך?
הערות למדריך: המטרה היא להביא את הדיון למקום שמשמר חניכים לפני בקשת ההחזר הכספי.
נספחים: אין
עזרים: אין
זמן פעילות: 20 דק’