
שמור\י תוכן
מסר : משימת מסלול זה לא רק לראות שהיו משימות מסלול בשבט, זה להבין האם המשימה רלוונטית, האם נעשתה מחשבה מראש.
למדריך: זאת פעילות שנותנת במה למשימת מסלול של צוות המרכזים. מומלץ מאוד אחריה לפתוח בתהליך משימת מסלול של צוות המרכזים.
מקריאים למרכזים את קטע הקריאה של צבי צמרת (נספח 1) ולאחריו מנהלים דיון
דיון :
- מה הכותב מנסה להגיד?
- איך משימות המסלול או כל תהליך התנדבות בשבט בא לידיי ביטוי בכתבה? הכתבה מדברת עלינו גם?
- אפשר בכלל לעשות במסגרת המדריך והקבוצה תהליך משמעותי ותורם ? או שהכול בסוף סימון V ש”עשינו משהו משמעותי ” ?
- איפה הפער? איך אפשר להפוך את המשימות להיות רלוונטיות ומשפיעות?
- האם יש בשבטים חשיבה מקדימה על המשימות מסלול? מה הצורך בשטח?
- מה ההתנדבויות הבעייתיות שלנו בשבטים? התרמות, מכירות עוגות ( רק תורמות לפער החברתי ולא מטפלות בבעיה מהשורש)
מחלקים את המרכזים לקבוצות של 3. כל מרכז/ת בקבוצה צריך לספר על משימת מסלול שעשו אצלו/ה בשבט. מתמקדים ב 1-2 משימות מסלול ומנתחים אותם
- האם זאת משימת מסלול איכותית? טובה?
- מה הופך אותה לכזאת?
- האם הייתה חשיבה מעמיקה למשימה?
- היא ריאלית אצלינו בשבטים?
מתכנסים למליאה, כל אחד מציג את הנקודות שעלו אצלו בקבוצה. מנסים לעלות יחד על ההיבטים שהופכים את משימת המסלול להיות משמעותית. (מנתחים את המשימות על סמך עקרונות המסע בצופים – נספח 2)
לאחר מכן מעלים רעיונות איך לפתח את משימות המסלול בשבטים
סיכום המדריך:
זה הזמן להתחיל להתמקד במשימות מסלול. לחשוב איך המתחילים שיח בשבט על משימות המסלול בדגש על תהליך ההעמקה שיהפוך להיות משמעותי יותר.
עוד חודשיים, בסיכום מסלול 3 נעשה תחרות משימות מסלול – זאת הזדמנות של חודשיים להתמקד בנושא!
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות:אין