מה זה אומר להיות פעיל.ה בתנועת הצופים?

Loading

שמור\י תוכן

מסר: חלק מהפעילים הם מאוכזבי שיבוצים. בשנת ט’ ההתנסויות עוסקות בעיקר בהדרכה ולא חושפות לתחומים אחרים. מי שלא מדריך מגיע לתפקיד ללא ציפיות/ ניסיון/ הגדרה מראש. עלינו לחשוב כיצד לייצר פלטפורמה שעונה הן על צרכי הפעילים והן על צרכי השבט ולהתחיל את התהליך כבר בשנת ט’.

2

דפים, טושים

1

60 דק’

חלק א’- פירוק 

נקיים סקר אינטרנט לכל המרכזים בעזרת מנטימטר או אפליקציה אחרת. נשאל 3 שאלות (עם סולם תשובות מבמידה רבה מאוד ועד במידה מועטה מאוד:

  1. באיזו מידה הפעילים שלנו בשבט עושים משהו משמעותי?
  2. באיזו מידה הפעילים שלנו מרגישים משמעותיים?
  3. באיזו מידה אנחנו יודעים איך להפעיל וללוות את תחום הפעילים בשבט?

לאחר הסקר – נשתף במחשבות ומסקנות בקצרה

[נספחים] נספחים: אין

[עזרים] עזרים:  דפים, טושים

[זמן] זמן פעילות: 20 דק’

חלק ב’- הסבר + דיון בשאלה + שיתוף 

נשארים בקבוצות הקטנות. מקריאים את ההגדרה ל”מיהו/י פעיל/ה בתנועה” מתוך תוכנית הפעילים התנועתית החדשה ונותנים לכל קבוצה שאלות לדיון –

  • מה אתם.ן מבינים.ות, לומדים מההגדרה שהצגנו? האם זה מתחבר למה שקורה כיום בשבט? מה מתקיים ואיפה הפערים? (מצוי מול רצוי)
  • האם לדעתך הפעילים בשבטים עומדים בקריטריונים של להיות פעיל? או שמא ידרשו שינויים מהותיים?

עזרים: דפים, עטים

זמן פעילות: 20 דק’

נחזור למליאה ונקיים דיון סביב השאלות:

  • מה פעיל.ה רוצה? מה היא/ הוא מחפשים בתפקיד?
  • מה הם צריכים כדי להצליח בתפקיד? כדי שתהיה להם תחושת מוטיבציה גבוהה?
  • איזו אחריות יש לנו כמרכזים/ות כדי לממש את ההגדרה שהוצגה?
  • איזו אחריות יש לנו בתפקיד כלפי הצלחתו של הפעיל.ה המשתלב.ת?
  • איך זה משפיע על התפקיד שלנו? מה זה דורש מאיתנו? איזה מענה אנחנו מתבקשים לתת?

נספחים: אין

עזרים: אין

זמן פעילות: 20 דק’

חבר.ת צוות הנהגה יקר.ה!

תכנית ההכשרות למרכזי.ות שבטים נבנתה מתוך ראיה הוליסטית
המסתכלת על כלל ההכשרות שמרכז.ת השבט עובר.ת מרגע הכניסה לתפקיד.

התכנית בנויה מהכשרות הסמכה
המועברות בפורום תנועתי – קורס בסיסי, קורס מתקדם והכשרת בטיחות.

אתר זה נועד לשמש ככלי עבורך, חבר.ת צוות ההנהגה, לבנות תכנית הכשרות מקיפה,
איכותית ומדויקת עבור מעגל המרכזים.ות בהנהגתך.

בהצלחה!
דילוג לתוכן