
שמור\י תוכן
מסר: חלק מהפעילים הם מאוכזבי שיבוצים. בשנת ט’ ההתנסויות עוסקות בעיקר בהדרכה ולא חושפות לתחומים אחרים. מי שלא מדריך מגיע לתפקיד ללא ציפיות/ ניסיון/ הגדרה מראש. עלינו לחשוב כיצד לייצר פלטפורמה שעונה הן על צרכי הפעילים והן על צרכי השבט ולהתחיל את התהליך כבר בשנת ט’.
חלק א’- פירוק
נקיים סקר אינטרנט לכל המרכזים בעזרת מנטימטר או אפליקציה אחרת. נשאל 3 שאלות (עם סולם תשובות מבמידה רבה מאוד ועד במידה מועטה מאוד:
- באיזו מידה הפעילים שלנו בשבט עושים משהו משמעותי?
- באיזו מידה הפעילים שלנו מרגישים משמעותיים?
- באיזו מידה אנחנו יודעים איך להפעיל וללוות את תחום הפעילים בשבט?
לאחר הסקר – נשתף במחשבות ומסקנות בקצרה
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: דפים, טושים
[זמן] זמן פעילות: 20 דק’
חלק ב’- הסבר + דיון בשאלה + שיתוף
נשארים בקבוצות הקטנות. מקריאים את ההגדרה ל”מיהו/י פעיל/ה בתנועה” מתוך תוכנית הפעילים התנועתית החדשה ונותנים לכל קבוצה שאלות לדיון –
- מה אתם.ן מבינים.ות, לומדים מההגדרה שהצגנו? האם זה מתחבר למה שקורה כיום בשבט? מה מתקיים ואיפה הפערים? (מצוי מול רצוי)
- האם לדעתך הפעילים בשבטים עומדים בקריטריונים של להיות פעיל? או שמא ידרשו שינויים מהותיים?
עזרים: דפים, עטים
זמן פעילות: 20 דק’
נחזור למליאה ונקיים דיון סביב השאלות:
- מה פעיל.ה רוצה? מה היא/ הוא מחפשים בתפקיד?
- מה הם צריכים כדי להצליח בתפקיד? כדי שתהיה להם תחושת מוטיבציה גבוהה?
- איזו אחריות יש לנו כמרכזים/ות כדי לממש את ההגדרה שהוצגה?
- איזו אחריות יש לנו בתפקיד כלפי הצלחתו של הפעיל.ה המשתלב.ת?
- איך זה משפיע על התפקיד שלנו? מה זה דורש מאיתנו? איזה מענה אנחנו מתבקשים לתת?
נספחים: אין
עזרים: אין
זמן פעילות: 20 דק’