
שמור\י תוכן
שיבוצים הם תקופה מאתגרת בשנה, שהרי מבחינת השכבה הבוגרת- התהליך כבר התחיל. הנושא מעסיק ומלחיץ אותם. ישנו חשש המוציא מהשכב”ג התנהגויות שונות.
חשוב להבין שתהליך זה הינו משמעותי מאוד עבור כל חניך/ה וכי חשיבות מרכז/ת השבט היא קריטית- בהכנה לפני, בהכלה, באיסוף אחרי התהליך. כמו כן חשוב לדבר על נקודות התורפה שלנו בשיבוץ הצוותים השונים ומה האתגרים הצפויים,
ולבחון את דרך הבחירה שלנו וכיצד נעמיק בתהליך דמוקרטי מיטבי את השיבוצים בשבט.
על המרכז/ת להגיע עם עץ התפקידים המוכן לישיבה (עבודה שידרש/תידרש לעשות טרם המפגש עם מלווה השבט)
בהתאם למטרות ויעדי השבט ועל פי המידע שיש בידם על חניכי השכבה הבוגרת לשנה הבאה. נקודות חשובות בתהליך בניית העץ: מגמות שבטיות וקהילתיות, תפקידים שרוצים לקדם בשבט ותחומים שמעוניינים לפתח.
שמש אסוציאציות לגבי המילה “שיבוצים” – כותבים על הדף מה שעולה
[נספחים] נספחים: 0
[עזרים] עזרים: 0
[זמן] זמן פעילות: 5 דק’
שיבוצים כללי – דירוג שיקולים לשיבוץ בעלי תפקידים:
- המרכז מקבל דף דירוג לגבי סדר השיקולים בבואנו לשבץ בעלי תפקידים ועליו למלא אותו באופן אישי. לאחר מכן ננסה ליצור דירוג משותף לכל הצוות (במידה ומרכז בזוג- לא חובה להצליח לגמרי את הכל- מספיק להסכים על חלק). דף דירוג מצורף בנספחים.
- שאלות לדיון:
- מה אני זוכר מתהליך השיבוצים כחניך/ כמרכז?
- מהי המהות שעומדת מאחורי כל שיקול? (דמוקרטיה מול מקצועיות, צרכי השבט מול צרכי הפרט, הצלחת המשימה מול פיתוח השכב”ג וכו’)
- מה הקשיים שעלולים לצוף בהתמודדות האישית שלי כמרכז עם השיקולים המוצגים?
- מבינים יחד איך תהליך השיבוץ עובד בשבט באמצעות שאלות מנחות:
האם התהליך דמוקרטי? מי המשבצים? האם חשוב שתהיה עמדה אחידה של חברי הצוות? מדוע כך נקבע התהליך? האם ישנה חשיבה מחודשת בכל שנה על התהליך שיבוצים עצמו? מי מקיים את השיחות האישיות עם כל שכב”גיסט?
- יש מקום לחשוב יחד על השיבוצים “המורכבים”: תפקידים שפחות צלחו ורוצים לקדם, שכבות חלשות, תפקידי המפתח לשנה הבאה ועוד.
[נספחים] נספחים: 0
[עזרים] עזרים: 0
[זמן] זמן פעילות: 30 דק’