
שמור\י תוכן
מסר : המשימה שלנו היא לראות את הקיץ – החופש הגדול ולא רק את המחנה .
נחלק את הקבוצה לשלוש קבוצות קטנות. כל קבוצה תקבל קהל יעד שונה בקיץ ( חניכי צעירה, נעורים, שכב”ג ) על הקבוצה לכתוב מה תפקידנו/ משימתנו החינוכית/ חברתית כתנועה, הנהגה ושבט כלפי אותו קהל יעד.
בסיום העבודה בקבוצות כל קבוצה תציג למליאה את הדיון ומה שמצאה לנכון כמשימה החינוכית/ חברתית.
נספחים: 0
עזרים: לוח/נייר ועטים
זמן פעילות: 20 דק’
נכתוב על הלוח- מה האתגרים בקיום פעילות רציפה בשבטים במהלך בקיץ?
המדריכה תכתוב את כל הדברים שיעלו מהקבוצה. כעת נתמקד באחד או שניים מהדברים שעלו.
וננסה ביחד עם הקבוצה לתת מענה לאתגרים.
נספחים: 0
עזרים: לוח/נייר ועטים
זמן פעילות: 20 דק’
מתודה שלישת – השראה
לאחר שדנו בכל החסמים נציג את העקרונות לרצף חינוכי בתקופת הקיץ.
עקרונות:
- מה שלא פשוט, פשוט לא יהיה
- חניכים/ות כשותפים/ות ומובילים/ות
- בוגרים/ות לא רק מרכזים/ות
- שבט פתוח
- פעילות ללא עלות
- הדרכה עפ”י המסע בצופים ( מסלול חמישי)
- עבודה עם שותפים/ות ( רשות, הורים, מתנ”ס)
נספחים:0
עזרים: העקרונות
זמן פעילות: 10 דק’
מחלקים לקבוצות קטנות. כל קבוצה תקבל לו”ז ריק של יולי אוגוסט, ויצטרכו לבנות את הפעילות של שבט X.
בסיום נבקש מקבוצות שיהיו מעוניינות להציג את הלו”ז קיץ שלהן. חשוב להדגיש את המסר והחשיבות של שמירה על רצף חינוכי במהלך חופשת הקיץ!