
שמור\י תוכן
מסר: פתיחת השנה היא שלב קריטי בנוגע לחניכי צמי”ד ומשתלבים. כמרכזים, עלינו להיות ערניים ולבצע את הנדרש כדי להמנע מיצירת חוויות שליליות לחניכים.ות ולמדריכים.ות שלנו, עוד לפני תחילת הפעילות הרשמית של השבט, וכמובן שגם תוך כדי.
מתודה 1: הסבר
נצייר שמש אסוסיאציות על הלוח ונבקש מהמרכזים.ות להעלות את כל המשימות והדגשים שעולים להם.ן בתקופת פתיחת השנה בנוגע לחניכים משתלבים.ות.
**ניתן גם לצייר מספר שמשות לפי בעלי תפקידים למשל, ובכל פעם להתמקד בתפקיד אחר.
משימות ודגשים לדוג’: חפיפה, ביקורי בית, מפגש עם איש קשר בבית ספר, בניית פעולות ראשונות, הכרות ראשונית עם החניכים וההורים, אסיפת הורים, תיאומי ציפיות עם בע”ת, ועוד…
נספחים: אין
עזרים: לוח וטוש
זמן פעילות: 10 דק’
מתודה 2: המחשה
נחלק את המרכזים.ות לשלשות, כאשר כל שלשה תקבל פירוט על חניך/ה דמיוני/ת.
לאחר שיקראו את ההמקרה, יהיה עליהם.ן לייצר “טודו ליסט” של משימות ודגשים הנגזרים ממנו.
מתודה 3: שיתוף
כל קבוצה תשתף במקרה שקיבלה וברשימה שיצרה בעקבותיו.
** חשוב לתת מקום בשלב זה להבעת חששות ושאילת שאלות, בעיקר למרכזים.ות חדשים.ות ולהדגיש כי זהו חלק בלתי נפרד מתפקיד המרכז.ת וכי צוות ההנהגה כאן כדי לסייע בכל הנדרש בנושא.
- ניתן לחלק בשלב זה דף מסכם של דגשים ומשימות לפתיחת השנה.
כמו כן, מומלץ לקבוע שיחות חתך עם כל השבטים ומלווי השבט כדי לדבר באופן ספציפי יותר על הנדרש בכל שבט.
נספחים: אין
עזרים: אין
זמן פעילות: 15 דק’