
שמור\י תוכן
מסר : בטיולי פסח נרצה לראות את צוותי ההדרכה מתמודדים עם סיטואציות שונות. תפקיד המרכז להכין את צוות ההדרכה לקראת האתגרים החינוכיים בטיולים ולערוך תיאום ציפיות עם צוות ההדרכה לגבי אופן הטיפול.
**היחידה צריכה לעבור כחודש לפני היציאה לטיול**
נפזר על הרצפה סימולציות שונות. כל מרכז יקבל 2 מדבקות, יעבור על הסימולציות ויסמן: מדבקה אדומה לסיטואציה בה המרכז/ת נדרש/ת להתמודד, מדבקה ירוקה לסיטואציה בה הראשג”ד מצופה להתמודד ומדבקה כחולה לסיטואציה בה מצופה כי המדריך יתמודד.
- מתי אנחנו מנהלים את הסיטואציה ומתי אנו מניחים לבעלי התפקידים שלנו לנהל אותה?
- מה הגבולות האדומים שלי שאם יעברו, אנהל את הסיטואציה?
נחלק את המרכזים למספר קבוצות (4-5 מרכזים בקבוצה). כל קבוצה תקבל את נספח 2 ותצטרך לענות על השאלות. בסיום הקבוצות ישתפו במליאה את התובנות שעלו להן.
דברים שניתן לדבר עליהם: הכשרות של רשג”דים, תרחישים חינוכיים מקלסרי הרשג”ד, תיאום ציפיות בין הרשג”ד לצוות ובין המרכז לרשג”ד, אמנה אחוותית, וועדות חניכים, אסיפת הורים לקראת הטיול, פעולת הכנה לטיול, דף הסבר להורי החניכים ועוד.
מקריאים את עמוד 9 בספר צופיות לבני הנעורים- – חיים מתחת לכיפת השמיים
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות: 5 דק’