סיכום מסלול 3 | ותחרות משימות מסלול: האם אנחנו והמדריכים רואים את המסע כדרך הדרכה? ואיך מעבירים את הדרך הזאת הלאה

Loading

שמור\י תוכן

מסר : המסע בצופים זאת צורת הדרכה ,רוח. מדריך טוב שמשתמש במסע זה לא מדריך שמעביר פעולות תוכן לפי האתר, זה מדריך שרואה את המטרות של המסע והמשמעות שלה ופועל לפי רוחה.
** שבועיים לפני היחידה יש לשלוח מייל למרכזים, במייל יש לכתוב כי יש להם שבועיים לחפש משימות מסלול בשבטים, לתעד אותם ולבחור משימת מסלול אחת. את המשימה הם יביאו לישיבה הזאת**

2

אין

1

45 דק’

נותנים למרכזים את העקרונות של המסע בצופים ועושים יחד על הלוח טבלה. בצד אחד של הטבלה רושמים מורה בכיתה ובצד השני מדריך וקבוצה.

מנסים לנתח איך כל עיקרון בא לידיי ביטוי בכל אחד מהמצבים.

דיון בשאלה:

  • העקרונות של המסע בצופים באים לידיי ביטוי אצלינו בשבטים?
  • מה זה אומר להדריך על פי המסע? זה העקרונות? הפעולות תוכן? הזמני צופיות?
  • מה עומד מאחורי האתר? מה הרוח שחשוב לנו שתהיה בשבטים?
  • האם המדריכים מודעים לעקרונות המסע? או תופסים את המסע ככלי בלבד ?
  • איך אנחנו מעבירים הלאה בשבטים?

נספחים: נספח 1

עזרים: אין

זמן פעילות: 30 דק’

תחרות משימות מסלול!

כל מרכז עולה ומספר על משימת מסלול מהשבט שלו. עושים הצבעה בעזרת המרכזים או בחירה של צוות ההנהגה איזה משימת מסלול הינה הנכונה ביותר.

הערות למדריך: לשים לב להסביר למה המשימה הזאת ניצחה, מה היה בה טוב? האם היה תהליך העמקה? האם היא הייתה רלוונטית לצורך השבטי, קהלתי?

נספחים: אין

עזרים: אין

זמן פעילות: 15 דק’

חבר.ת צוות הנהגה יקר.ה!

תכנית ההכשרות למרכזי.ות שבטים נבנתה מתוך ראיה הוליסטית
המסתכלת על כלל ההכשרות שמרכז.ת השבט עובר.ת מרגע הכניסה לתפקיד.

התכנית בנויה מהכשרות הסמכה
המועברות בפורום תנועתי – קורס בסיסי, קורס מתקדם והכשרת בטיחות.

אתר זה נועד לשמש ככלי עבורך, חבר.ת צוות ההנהגה, לבנות תכנית הכשרות מקיפה,
איכותית ומדויקת עבור מעגל המרכזים.ות בהנהגתך.

בהצלחה!
דילוג לתוכן