מתודת המפעל ללא מפעל-חישוב מסלול מחדש

Loading

שמור\י תוכן

התקופה הקרובה מצריכה מאתנו לחשוב על רעיונות אלטרנטיביים שיקדמו את התהליכים והרעיונות העומדים מאחורי מפעלי הצופים.

לפיכך, נשאל את עצמנו: מה המשמעות הסמלית של המפעלים הצופיים השונים וכיצד נוכל לעסוק במשמעותם בהיעדר מתודת המפעל המסורתי? לעיונכם.ן דוגמאות להתאמת מפעלים למצב.

 

המפעל שאלות מרכזיות שיסייעו לנו בחישוב מסלול מחדש אלטרנטיבות
חלוקת עניבות מה משמעותה של העניבה במסגרת הצופית וכיצד משמעות זו באה לידי ביטוי בשגרה (ובחירום)? זמן תוכן מקדים: מה אנחנו צריכים.ות אחד מהשנייה בתקופה הזו? כתיבת חוזה קבוצתי מחודש.

חלוקת עניבות במסגרת קבוצתית. במצב בו אי אפשר להיפגש פרונטלית אפשר להכין ׳חבילת טקס׳ (המכילה את העניבה, סדר הטקס, מכתב מהמדריך.ה, החוזה הקבוצתי וכד׳), לחלק בין הבתים ולקיים טקס מקוון.

יום צופה למה לקיים יום צופה?

מה מסמלת הדרגה הצופית ואילו מיומנויות צופיות נדרשות ממני על מנת לקבלה בעת הזו?

כיצד נשמר את התהליך הצופי גם בשעת לחימה?

ראה/י: יום הצופה דגשים חינוכיים

כתיבה מחודשת של ‘מבחני האומץ’ בהתאם לתהליך החינוכי שהקבוצה חווה בשעת משבר ולחימה ובהתאם לפלטפורמה ההדרכתית (פעולה ביתית/ פעולה מקוונת).
פתי”ק

(להנהגות שלא הספיקו)

מהי מנהיגות צופית בחברה הישראלית?הרחבה על מפעלי פתיחת שנת קורס תשפ”ד. סמינר מנהיגות פרונטלי/ מקוון בהתאם להנחיות פיקוד העורף.

מפגש שבועי עם דמות/ נושא מהחברה הישראלית.

חנוכה מה משמעות החג במקורות היהודיים והישראלים?

אילו ‘ניסים’ דרושים בחברה הישראלית? מה האחריות שלנו בהגשמתם?

אילו תהליכים מואצים חווה שכבת הנעורים במסגרת חנוכ”ד? מה מבין תהליכים אלה הוא צורך השעה?

חוברת הצעות תנועתית תצא בהמשך.
פסטיבשט כיצד משימה משותפת יכולה להגביר את החוסן הקבוצתי?

אילו הזדמנויות קיימות בהעברת מסרים באמצעות יצירה אומנותית (במקרה זה בימתית)?

מהו חופש הביטוי האומנותי ומה גבולותיו?

בהתאם להנחיות התנועתיות והנחיות פיקוד העורף- קיום חזרות במסגרת פעולה ביתית, צילום קטע השירה והריקוד והפקת מופע מקוון.
אסיפת שכב”ג

 

 

האם תנועת הצופים דמוקרטית? אילו מנגנונים דמוקרטיים קיימים בשבט?

מה תפקיד של תנועת הנוער הצופים בזמן משבר ולחימה?

 

קיום מפגש הנהגתי (מקוון/ פרונטלי) על בסיס מתווה תנועתי במסגרתו יעמיקו בני ובנות הנוער אודות משמעות תפקידם.ן בזמן משבר ולחימה וידונו ברעיונות חדשים לעשייה. מפגש זה יאפשר את השתתפותם.ן האקטיבית של שכב”ג תנועת הנוער ‘הצופים’ בעיצוב דרכי הפעולה התנועתיים אל מול אתגרי השעה. פרטים נוספים בהמשך.

בנוסף מצ”ב קובץ וורד לשימושמכם.ן- מתודת המפעל ללא מפעל

חבר.ת צוות הנהגה יקר.ה!

תכנית ההכשרות למרכזי.ות שבטים נבנתה מתוך ראיה הוליסטית
המסתכלת על כלל ההכשרות שמרכז.ת השבט עובר.ת מרגע הכניסה לתפקיד.

התכנית בנויה מהכשרות הסמכה
המועברות בפורום תנועתי – קורס בסיסי, קורס מתקדם והכשרת בטיחות.

אתר זה נועד לשמש ככלי עבורך, חבר.ת צוות ההנהגה, לבנות תכנית הכשרות מקיפה,
איכותית ומדויקת עבור מעגל המרכזים.ות בהנהגתך.

בהצלחה!
דילוג לתוכן