משוב מסלול 5: איך אני מסכם/ת את ההדרכה שלי בשבט השנה?

Loading

שמור\י תוכן

2

מקרן, נייר, נייר עיתון/ לוח מחיק

1

45 דק’

פורסים על הרצפה שאלות/התחלה של משפטים הנוגעים להדרכה בשבט.

מבקשים מהמרכזים/ות להתייחס בסבב לאחד מהמשפטים.

הצעה: כהכנה לפעילות מומלץ להציג את אותן שאלות בפני שכב”גיסטים מהשבטים השונים ולהציג את התשובות בכרטיסיות או לצלם ולהקרין.

נקודות נוספות להתייחסות בדיון **אפשר לבחור רק נקודה אחת או שתיים, בהתאם למידת ההשתתפות של המרכזים/ות:

  • מה הדבר שהכי חשוב לי בהדרכה?
  • מה מנע ממני להגשים את הדברים שחשובים בעיניי?
  • מה מבחינתי היא הנקודה החלשה בהדרכה בשבט?
  • האם יש פער באופן שבו אני רואה את ההדרכה בשבט לבין איך שהשכב”גיסטים תופסים אותה (כפי שמשתקף מהתשובות שענו)?
  • במה אני הכי גאה כשאני מסתכל/ת אחורה על הדרך שעשיתי על מנת לקדם את ההדרכה בשבט?

עזרים: כרטיסיות ומקרן

זמן פעילות: 15 דק’

כל מרכז/ת כותב/ת על דף דילמה שיש לו/ה לגבי ההדרכה בשבט. שמים את כל הדפים במרכז. כל אחד מתבקש להיעמד ליד דילמה שהוא מרגיש שהוא מתחבר אליה. בוחרים מתוך כל הדילמות דילמה שרבים הזדהו איתה ומתרגלים “מודל היוועצות עמיתים.” שומרים את שאר הדילמות למועד מאוחר יותר וזוכרים להתייחס אליהם בשיחות חניכה וליווי ו/או עוסקים באחת מהן במודל היוועצות עמיתים נוסף בנושא הדרכה בעתיד, בזמן שיקבע מראש.

הערות למדריך: שימו לב שמעלה הדילמה עומד במרכז ההיוועצות ויש לוודא שהוא/היא בוחרים בכך ורוצים לשתף וללמוד מהתהליך. יש להקפיד על הנחיית המודל על פי המפורט בנספח כדי לאפשר למרכזים/ות ללמוד ולהכיר את הכלי

עזרים: נייר עיתון / לוח מחיק עם כותרות המודל

זמן פעילות: 60 דק’

חבר.ת צוות הנהגה יקר.ה!

תכנית ההכשרות למרכזי.ות שבטים נבנתה מתוך ראיה הוליסטית
המסתכלת על כלל ההכשרות שמרכז.ת השבט עובר.ת מרגע הכניסה לתפקיד.

התכנית בנויה מהכשרות הסמכה
המועברות בפורום תנועתי – קורס בסיסי, קורס מתקדם והכשרת בטיחות.

אתר זה נועד לשמש ככלי עבורך, חבר.ת צוות ההנהגה, לבנות תכנית הכשרות מקיפה,
איכותית ומדויקת עבור מעגל המרכזים.ות בהנהגתך.

בהצלחה!
דילוג לתוכן