
שמור\י תוכן
מסר : בפורים נהוג להתחפש ולעטות מסכות. ביחידה שלהלן נציע דיון מעמיק באופי המורכב של המסכות, וביחס שלנו אליהן. מחד, המסכה עשויה להסתיר את ה”אני” הפנימי; אך מאידך, לעיתים דווקא המסכה והתחפושת הן שמאפשרות חשיפה של תכונות פנימיות שמוצנעות בדרך כלל. נדון במסכות שאנו עוטים על פנינו בתפקידינו בשבט.
המרכזים יצטרכו להביא תמונה מראש של תחפושת אחת שהם התחפשו אליה בחייהם, שהייתה זכורה להם. ניתן לחלק לקבוצות קטנות על מנת להצליח ולשמוע את כולם, ולהעמיק בשיתוף על התחפושת וזיכרון הילדות שלהם..
כל אחד יצטרך לשתף- מתי התחפשתי, למה התחפשתי, ומדוע.
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות: 15 דק’
המרכזים יצפו בסרטון “מסכות לפורים”
המרכזים יקבלו שיר אל מולם כהשראה עם מספר שאלות מנחות.
- האם לדעתכם היום המסכות משמשות יותר עבור גילוי או כיסוי?
- למה צריך שהתרבות תאפשר לאנשים שבה יום כזה שמיועד לשינוי זהות?
- אילו דברים הילדים היו רוצים שיגלו עליהם? מה היו רוצים להסתיר?
- האם התחפושת שאתם סיפרתם עליה שימשה אתכם כגילוי או ככיסוי?
- מה יש בפורים כחג שמאפשר לילדים להיות כאלה גלויים? משתה, תחפושות.
- איזה סיפור התחפושת מספרת לנו על הילדים?
- האם ישנם גילויים שאמורים להדליק אצלנו נורות אדומות? מיניות, תחפושות מיניות.
- האם יש תחפושות שלא היינו רוצים אצלנו בשבט? נראות ודוגמא אישית.
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות: 15 דק’