ליווי שבט בעת משבר ולחימה בישראל

Loading

שמור\י תוכן

מנחה לבניית ליווי רגשי ומותאם לתקופה מאתגרת זו.

מניהול לשיח אישי-רגשי

  • גמישות מחשבתית ומצבית- בחירת פלטפורמה מותאמת, הבנת צורך המרכזים.ות. (ליווי אישי, ליווי קבוצתי, גם וגם)
  • מיקוד השיח ברגשות ולא בפרטים מפורשים של מקרה טראומטי. (בהתאם למנחה שיח רגשי שנשלח במצגת מהשיחה עם הפסיכולוגית)
  • מתן לגיטימציה לתחושות הקשות, לאפשר לעשות הפסקות, לישון באמצע היום, לבכות.
  • הנמכת אפקט ההיררכיה.
  • היכרות עם הגבולות שלי- לדעת מה אני יכול.ה לעשות ולסמן את זה.

מעבר ל- DOING

  • ניסיון ליצירת שיגרה ועוגנים- לתאם זמן קבוע. גם אם הואקצר, עוגנים חשובים ליצירת תחושת שליטה וודאות במציאות של חוסר וודאות.
  • מה נעשה עד כה בשבט? אילו שיחות בוצעו? אילו דברים צפו?
  • מיפוי צרכי השבט והקהילה בימים אלו לפי גילים.
  • מיפוי הכוחות העומדים לרשות השבט בימים אלו בשבט ובקהילה.
  • מה המרכז.ת צריך על מנת להוביל את המענה לצרכי השבט בימים אלה?
  • להציג את הכלים שאנו יכולים.ות להציע לשבט- שיחה עם עו”ס מרחב, מכתבים יומיים עם כלים ורעיונות וכו וכו.
  • להדגיש את רעיון ‘הקביים הרגשיים לאנשי חינוך’ ואת הגורמים המקצועיים שאפשר להפנות אליהם.ן.
  • חשיבה יחד על דרכי פעולה לטווח הקצר- איך נתרגם את הצרכיםוהכוחות הפועלים לעשייה? נשאף שהעשייה תהיה בזוגות ולא ביחידים.
  • נזמין את המרכזים.ות לדבר יחד עם השכב”ג על חוזן לאומי ועלהחוזקות במדינת ישראל ונצא לפעולה התנדבותית. התנדבות תורמת לתחושת המסוגלות ומייצרת מפגש שמשחרר מתחים.
חבר.ת צוות הנהגה יקר.ה!

תכנית ההכשרות למרכזי.ות שבטים נבנתה מתוך ראיה הוליסטית
המסתכלת על כלל ההכשרות שמרכז.ת השבט עובר.ת מרגע הכניסה לתפקיד.

התכנית בנויה מהכשרות הסמכה
המועברות בפורום תנועתי – קורס בסיסי, קורס מתקדם והכשרת בטיחות.

אתר זה נועד לשמש ככלי עבורך, חבר.ת צוות ההנהגה, לבנות תכנית הכשרות מקיפה,
איכותית ומדויקת עבור מעגל המרכזים.ות בהנהגתך.

בהצלחה!
דילוג לתוכן