
שמור\י תוכן
למלווה: חשוב להדגיש שישיבה זו לא מתעסקת רק בדרישות המקצועיות שלנו, אלא מדגישה את עולמה האישי של המרכזת ועוסקת בתפישה ושאילת שאלות
נקרא עם המרכזות את הקטע: למה בכיתי ביום ההולדת של בתי המיוחדת?
* ארוך אבל חשוב לקרוא את כולו.
נשאל:
1.איך הרגשת לשמוע את הדברים?
2.איפה זה פוגש אותך בעולם האישי?
3.האם אתן מכירות אדם בעל צרכים מיוחדים באופן אישי ( שלא דרך הצופים)
- איך את מרגישה ליד אנשים בעלי צרכים מיוחדים? בנוח? לא בנוח? מדוע?
5.מה עולם הצרכים המיוחדים מעורר בך?
6.מה אתה צריך בשביל להתחיל להצליח להתעסק עם נושא זה בשבט?
נחלק את המרכזות לקבוצות קטנות ונבקש מהם לכתוב כיצד הן תופשות את תפקידן כמרכזות בכל הנוגע לחיכי צמי”ד ושילוב בשבט
- מה הן נדרשות לעשות?
- מה הציפיות מהן?
- מה הדברים שצרכים לקרות בפועל בשבט? וכו’
לאחר הדיונים בקבוצות הקטנות נחזור למליאה ונשתף בשיח שהתקיים.
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: טושים ודפי עיתון
[זמן] זמן פעילות: 15 דק’
- האם יש פער בין מה שדיברנו בחלק הראשון לגביי התחושות האישיות שלנו לבין מה שתפקיד דורש אותי לעשות?
- מדוע קיים פער? מה המשמעות שלו מבחינתי?
- האם בכלל צריך לגשר על הפער? כיצד ניתן לגשר עליו?
- עד כמה אתן מוכנות לוותר ולהקריב דברים אחרים בשבט בשביל אותם חניכים?
- מה הגבולות האדומים שלי?
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות: 20 דק’
החניכים נמצאים בשבטים והם באחריותם הישירה של המרכזים ככלל החניכים, עם זאת יתכן שנוצר דיסוננס בין העולם האישי של המרכזים (פחות מתחברים, מפחדים, לא מגיעים לזה, עול וכו’, חסר ידע מקצועי, לא מגיע בטבעיות)
לעומת מה שהתפקיד דורש מהם בפועל. חשוב להצביע ולפרק את הפערים אך עם זאת להסביר שזהו חלק אינטגרלי מתפקידם בו הם מתבקשים לעשות מה שנדרש.
חקירה והעמקה בנושא ובתחושות שלי כלפיו, כמו גם הצבת גבולות אדומים ואזור נוחות עתידה לעזור בעבודה בתחום זה
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות: 5 דק’