
שמור\י תוכן
מסר : ירושלים הינה אבן יסוד משמעותית בתרבות של עם ישראל ומאחר ואנו עדים לכך שיום ירושלים “נשאב” בשנים האחרונות למאבקים סקטוריאליים. כיום מרבית העם אינו רואה עצמו שותף חגיגות ביום זה. עלינו כתנועת הצופים הפועלת בכלל החברה הישראלית, להחזיר את יום ירושלים למקומו הלאומי, לכלל החברה הישראלית. בשיח על יום זה נקנה לחניכנו זוויות מבט רחבות מעניינות ומאתגרות על העיר תוך התייחסות לייחודה של ירושלים ומורכבותה בחברה ישראלית.
נקיים תערוכה בה נציג את ירושלים ממספר זוויות (נספח 1):
סיפורה של עמל איוב/זלדה/החיים מנקודת מבטה של תושבת מזרח ירושלים/ ירושלים של ברזל/ המסע לארץ ישראל שלמה גרוניך/ אם אשכחך ירושלים/ התמונה של החיילים בכותל/ צעדת הדגלים/ מפה של לפני ואחרי/ הרכבת הקלה – סרט הרטמן/ חוק יום ירושלים
אופציות לאיסוף המחשבות:
- קיר מחשבות – ניתן לשים בריסטולים לבנים וצבעי גואש, עליהם ירשמו המרכזים תוך כדי הסיבוב את מחשבותיהם. ניתן גם להציב בריסטולים עם שאלות מכווינות- מה אני מרגיש? מה למדתי? וכו’
- דף עם שאלות להסתובבות בתערוכה- מה הכתבה גרמה לי להרגיש? איך זה קשור אליי? מה לא הכרתי?
הערות למדריך: חשוב לדבר על מגוון הדעות, לתת לגיטימציה לכל קול שעולה, ולאפשר דיון פתוח כיוון שירושלים יכולה לעורר רגשות שונים.
- אנא ציינו- משהו אחד שלא ידעתי על יום ירושלים.
- איך יום ירושלים נוגע לי?
- למי שייך יום ירושלים?
- האם יש לי חלק בכך שיום ירושלים משויך לסקטור אחד (לאומי דתי)?
- אם חוגגים את יום איחוד ירושלים ששוחררה, מדוע שלא נחגוג את החרמון?
נספחים: אין
עזרים: אין
זמן פעילות: 20 דק’
נחלק למרכזים את החלטת מועצת תנועה התשע”ז (נספח 2)
דיון:
- מה דעתכם על החלטת המועצה שהתקבלה בשנה שעברה?
- האם יש צורך לקיים אירוע גם במידה ואין אירוע תנועתי השנה? מדוע?
- האם השכב”גיסטים שלי יתחברו ליום הזה? ואם בכלל?
- איך כן ניתן לחבר אותם?
- האם יש נושא שלא הכרתי שארצה להביא לשבט?
- מה החידוש שלנו כתנועה פוליטית וא מפלגתית ליום הזה?