
שמור\י תוכן
מסר : בחנוכה אנו נוטים לצאת לטיולי חנוכה עם השכבה הבוגרת שלנו, וממעטים בפעילות חינוכית סביב חג זה. זהו חג יהודי הנחגג במשך שמונה ימים כאשר שני עניינים מרכזיים יש בו, ובשניהם קיים מסר אחד שעולה וחוזר- גם הניצחון במלחמה, רבים ביד מעטים. וגם נס פך השמן, שבער שמונה ימים; לקח משותף להם ועליו נדבר ביחידה הקרובה.

אין

אין

50 דק’
דיון בשאלה:
נחלק את המרכזים לקבוצות קטנות (גג 4 בקבוצה) ונחלק לכל קבוצה בית מדרש מצורף כנספח עם מספר קטעים לדיון ושאלות.
לפני כן נשאל בקבוצה: הגדירו את המושג “נס”.
- האם אתם מאמינים בקיומם של נסים?
- האם קרו בחייכם מקרים בהם מצאתם עצמכם מצפים לנס?
- מהי הבעייתיות העלולה לצמוח מאמונה בנס?
- מתי לדעתכם ישנו מקום לציפייה לנס בחיי האדם?
בתוך נושא הזהות היהודית אשר אנו עוסקים בו בשנים האחרונות, קיימות מספר פרשנויות לאירועים שסובבים אותנו.
- מהו לדעתכם הערך החינוכי של חג החנוכה בתקופתנו? האם קשור לנס?
למדריך: גם כשהמצב קשה, ובדרך הטבע אנו לא מצליחים לראות אפילו נקודה אחת של אור בקצה המנהרה, עדיין ‘לא אבדה תקוותנו’. עלינו להאמין בעצמנו.
- מה תפקידנו כאנשי חינוך בהקשר לחג החנוכה?
- זוהי הזדמנות טובה גם לשתף באירועי החנוכה המתרחשים בשבטים השונים- למי מיועדים? מי משתתף בהם? כיצד אנו מקיימים גם את טיולי חנוכה וגם אירועים נוספים? מה המשמעות של קיום אירועים שכאלו?
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות: 20 דק’