
שמור\י תוכן
סיפור בתמונות. מתחלקים ל-3 קבוצות קטנות. כל קבוצה מקבלת שכבת גיל:
שכבה צעירה- עולים ל-ד עד עולים ל-ו.
שכבת נעורים- עולים ל-ז עד עולים ל-ט.
שכב”ג- עולים ל-י עד מסיימי י”ב.
על כל קבוצה לחבר סיפור דרך תמונות/ ציור שהכותרת שלו היא “24 שעות בחיי ילד/ה נער/ה ( ממוצעים) בחופשת פסח”.
הקבוצות יציגו את התוצרים.
[נספחים] נספחים: 0
[עזרים] עזרים: נייר עיתון, טושים, עיתונים, מספריים, דבק, חומרי יצירה
[זמן] זמן פעילות: 20 דק’
כעת המרכזים יעברו בין הסיפורים השונים ויתבקשו לכתוב אילו צרכים עולים לדעתם מהסיפורים. צרכים של הנוער/ ילדים, צרכי ההורים, צרכי הקהילה ( התושבים/ השכונה).
את הצרכים יכתבו על הלוח תחת הכותרת המתאימה. אם צורך חוזר על עצמו אפשר לסמן כוכבית ליד.
למדריכה: עליך לכתוב מראש כותרות מתאימות תחתיהן יכתבו את הצרכים.
דיון במליאה:
- על מה מהצרכים המופיעים על הלוח אנחנו נותנים מענה בשבט/ הנהגה במהלך הפסח ?
- על מה לא?
- לאור הצרכים שעולים מה המשימה החברתית שלנו בחופשה?
- מה מקשה עלינו במתן מענה לצרכים אלו?
מה החסמים, האתגרים, הקשיים שאתם צופים
[נספחים] נספחים: 0
[עזרים] עזרים: טושים
[זמן] זמן פעילות: 20 דק’
נבקש ממרכזות ותיקות לשתף בחוויות הצלחה של פעילות ( שאינה טיול) בחופשת הפסח.
שאלות מנחות למספרים:
- מה הצורך שזיהו?
- מה המענה שנתנו?
- האם היו חסמים? אם כן מה הם?
- מי היו השותפים למהלך?
לסיום נציג למרכזים/ות את עקרונות הרצף החינוכי בחופשה. נזכיר שאלו עקרונות עבודה לכלל החופשים גם החופש הגדול.
למדריכה: יש להכין את המרכזות מראש להצגה. אם יעלו תו”כ סיפורים נוספים ממרכזים שלא הכנת מה טוב!