חופשת פסח- מה תפקידנו החינוכי והחברתי כתנועה במהלך החופשה?

Loading

שמור\י תוכן

2

0

1

65 דק’


סיפור בתמונות
. מתחלקים ל-3 קבוצות קטנות. כל קבוצה מקבלת שכבת גיל:

שכבה צעירה- עולים ל-ד עד עולים ל-ו.

שכבת נעורים- עולים ל-ז עד עולים ל-ט.

שכב”ג- עולים ל-י עד מסיימי י”ב.

על כל קבוצה לחבר סיפור דרך תמונות/ ציור שהכותרת שלו היא “24 שעות בחיי ילד/ה נער/ה ( ממוצעים) בחופשת פסח”.

הקבוצות יציגו את התוצרים.

[נספחים] נספחים: 0

[עזרים] עזרים: נייר עיתון, טושים, עיתונים, מספריים, דבק, חומרי יצירה

[זמן] זמן פעילות: 20 דק’

כעת המרכזים יעברו בין הסיפורים השונים ויתבקשו לכתוב אילו צרכים עולים לדעתם מהסיפורים. צרכים של הנוער/ ילדים, צרכי ההורים, צרכי הקהילה ( התושבים/ השכונה).
את הצרכים יכתבו על הלוח תחת הכותרת המתאימה. אם צורך חוזר על עצמו אפשר לסמן כוכבית ליד.

למדריכה: עליך לכתוב מראש כותרות מתאימות תחתיהן יכתבו את הצרכים.

דיון במליאה:

  1. על מה מהצרכים המופיעים על הלוח אנחנו נותנים מענה בשבט/ הנהגה במהלך הפסח ?
  2. על מה לא?
  3. לאור הצרכים שעולים מה המשימה החברתית שלנו בחופשה?
  4. מה מקשה עלינו במתן מענה לצרכים אלו?

מה החסמים, האתגרים, הקשיים שאתם צופים

[נספחים] נספחים: 0

[עזרים] עזרים: טושים

[זמן] זמן פעילות: 20 דק’

נבקש ממרכזות ותיקות לשתף בחוויות הצלחה של פעילות ( שאינה טיול) בחופשת הפסח.

שאלות מנחות למספרים:

  • מה הצורך שזיהו?
  • מה המענה שנתנו?
  • האם היו חסמים? אם כן מה הם?
  • מי היו השותפים למהלך?

לסיום נציג למרכזים/ות את עקרונות הרצף החינוכי בחופשה. נזכיר שאלו עקרונות עבודה לכלל החופשים גם החופש הגדול.
למדריכה: יש להכין את המרכזות מראש להצגה. אם יעלו תו”כ סיפורים נוספים ממרכזים שלא הכנת מה טוב!

[עזרים] עזרים: 0

[זמן] זמן פעילות: 25 דק’

חבר.ת צוות הנהגה יקר.ה!

תכנית ההכשרות למרכזי.ות שבטים נבנתה מתוך ראיה הוליסטית
המסתכלת על כלל ההכשרות שמרכז.ת השבט עובר.ת מרגע הכניסה לתפקיד.

התכנית בנויה מהכשרות הסמכה
המועברות בפורום תנועתי – קורס בסיסי, קורס מתקדם והכשרת בטיחות.

אתר זה נועד לשמש ככלי עבורך, חבר.ת צוות ההנהגה, לבנות תכנית הכשרות מקיפה,
איכותית ומדויקת עבור מעגל המרכזים.ות בהנהגתך.

בהצלחה!
דילוג לתוכן