והדרת פני זקן: האם באה לידי ביטוי הזהות היהודית שלנו ביחס שלנו לאוכלוסיית הוותיקים בארץ?

Loading

שמור\י תוכן

2

אין

1

45 דק’

כל אחד מחברי המעגל מציג את עצמו בתור סבא/ סבתא שלו על פי שאלות מנחות –

  • שם + שם משפחה
  • נולדתי בארץ או עליתי ? אם כן, מאיפה?
  • באיזה גיל עליתי לארץ?
  • כמה ילדים / נכדים יש לי
  • דבר אחד שאני גאה בו

[נספחים] נספחים: אין

[עזרים] עזרים: אין

[זמן] זמן פעילות: 10 דק’

נקרא ביחד עם המרכזים  את נספח 1

[נספחים] נספחים: נספח 1

[עזרים] עזרים: אין

[זמן] זמן פעילות: 5 דק’

נתחלק לקבוצות קטנות. כל קבוצה תקבל את השיר של יהונתן גפן  ותדון:

  • כיצד באה לידי ביטוי בשיר מציאות של חברה הנוטשת את הזקן?
  • מה העמדות שלנו כלפי הקשישים?
  • מדוע נמשכת הילדה לסיפור על הזקן ומדוע הוא מעורר בה רגשות עזים?

[עזרים] עזרים: אין

[זמן] זמן פעילות: 15 דק’

לאחר מכן נחזור למליאה. הקבוצות ישתפו בדיון שלהם. ונשאל:

  • מה לדעתכם קרה לנו כחברה שאפשרנו שהקשישים שלנו הפכו להיות “אוכלוסיה שקופה”?
  • האם יש לנו אחריות על המצב של הקשישים היום? אם כן, מה אנחנו יכולים לעשות כדי לשנות את מעמם של הקשישים בחברה כ”אוכלוסיה שקופה”?
  • מה תפקידנו כאנשי/נשות חינוך בתחום זה בחברה?
  • האם וכיצד דמות הצופה הבוגר/ת קשורה לתחום זה? מה אנחנו יכולים לעשות כצופים?
  • האם אוכלוסיית הותיקים סביב השבטים שלנו באה לידי ביטוי בפעילות או בתחומי העיסוק שלנו בשבט? מה הדבר האחד שאנחנו יכולים לעשות בכל שבט כבר מחר בבוקר?

[נספחים] נספחים: אין

[עזרים] עזרים: אין

[זמן] זמן פעילות: 15 דק’

חבר.ת צוות הנהגה יקר.ה!

תכנית ההכשרות למרכזי.ות שבטים נבנתה מתוך ראיה הוליסטית
המסתכלת על כלל ההכשרות שמרכז.ת השבט עובר.ת מרגע הכניסה לתפקיד.

התכנית בנויה מהכשרות הסמכה
המועברות בפורום תנועתי – קורס בסיסי, קורס מתקדם והכשרת בטיחות.

אתר זה נועד לשמש ככלי עבורך, חבר.ת צוות ההנהגה, לבנות תכנית הכשרות מקיפה,
איכותית ומדויקת עבור מעגל המרכזים.ות בהנהגתך.

בהצלחה!
דילוג לתוכן