
שמור\י תוכן
כל אחד מחברי המעגל מציג את עצמו בתור סבא/ סבתא שלו על פי שאלות מנחות –
- שם + שם משפחה
- נולדתי בארץ או עליתי ? אם כן, מאיפה?
- באיזה גיל עליתי לארץ?
- כמה ילדים / נכדים יש לי
- דבר אחד שאני גאה בו
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות: 10 דק’
נתחלק לקבוצות קטנות. כל קבוצה תקבל את השיר של יהונתן גפן ותדון:
- כיצד באה לידי ביטוי בשיר מציאות של חברה הנוטשת את הזקן?
- מה העמדות שלנו כלפי הקשישים?
- מדוע נמשכת הילדה לסיפור על הזקן ומדוע הוא מעורר בה רגשות עזים?
לאחר מכן נחזור למליאה. הקבוצות ישתפו בדיון שלהם. ונשאל:
- מה לדעתכם קרה לנו כחברה שאפשרנו שהקשישים שלנו הפכו להיות “אוכלוסיה שקופה”?
- האם יש לנו אחריות על המצב של הקשישים היום? אם כן, מה אנחנו יכולים לעשות כדי לשנות את מעמם של הקשישים בחברה כ”אוכלוסיה שקופה”?
- מה תפקידנו כאנשי/נשות חינוך בתחום זה בחברה?
- האם וכיצד דמות הצופה הבוגר/ת קשורה לתחום זה? מה אנחנו יכולים לעשות כצופים?
- האם אוכלוסיית הותיקים סביב השבטים שלנו באה לידי ביטוי בפעילות או בתחומי העיסוק שלנו בשבט? מה הדבר האחד שאנחנו יכולים לעשות בכל שבט כבר מחר בבוקר?
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות: 15 דק’