
שמור\י תוכן
המסר: כצופים חלה עלינו החובה להיות ערבים זה לזה בתוך הצופים וכבני אדם, ולגשר באופן אקטיבי על שסעים בחברה שלנו, המצומצמת והרחבה. זוהי אחת ממידות הצופה וכעת אין אנו מגשימים אותה ומקיימים אותה כהלכה.
כותבים על הלוח את המידה – “הצופה רע לכל אדם ואח לכל צופה”
מחלקים את המרכזים לשתי קבוצות-
- קבוצה אחת מוכיחה את המידה. כלומר, מציגה טיעונים שאנחנו, כתנועת הצופים, פועלים לאור המידה.
- קבוצה שנייה שמפריכה את המידה. כלומר, מציגה טיעונים שאנחנו, כתנועת הצופים, לא פועלים לאור המידה.
כל קבוצה מקבלת את נספחים 1 עד 4 כהשראה.
תוך כדי הדיבייט, המדריך כותב על הלוח את הטיעונים המרכזיים של כל קבוצה. לדוגמא – מפגשים, תחושת אחריות/שותפות, שיח על קבוצה, עזרה ממשית לקבוצה, האם זה קורה במצב חירום/שגרה? וכו’.
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות: 15 דק’
- לאור הדברים שעלו עד כמה המידה נוכחת בשבטים שלנו?
- מה התפקיד שלנו כמרכזים בחינוך לערך “הצופה רע לכל אחד ואח לכל צופה” כלפי החניכים שלנו?
- כיצד ניתן ליישם את הטמעת המידה?
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות: 15 דק’