
שמור\י תוכן
המסר: חינוך לדיבור של אמת, ליושרה ולכנות הינו אתגר חינוכי שמקבל משמעות מיוחדת בתקופה פוסט מודרניסטית, כמו כן זוהי אחת מעשרת דיברות הצופה ועל כן תפקידנו החינוכי בהקשר שירה על יושרה הוא משמעותי.
בתקופה בה עמדות משתנות תכופות, אמינות היא אחד מהיסודות המהותיים ליצירת מערכת יחסים רודוקטיבית, לביסוס מחוייבות של בני אדם זה לזה, וכמו כן לתחושה הכללית של בין אדם לחברו.
נבקש ממעגל המרכזות לשתף במשמעות עבורם של המידה “הצופה דיברנו אמת” מה זה אומר בעבורן?
לחילופין, ניתן לבקש לשתף בסיפור שקרה להן בו אדם או אישה שעמדו מולם שיקרו באופן ברור. מה זה גרם להן להרגיש? איך זה גרם להן להתנהג?
לאחר שנשמע נספר למרכזות שביחידה שלפנינו נעסוק בתפקיד של האמת בחברה ובתפקיד שלנו לחנך את חניכנו לאור המידה- הצופה דובר אמת.
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות: 15 דק’
נחלק את המרכזות לרביעיות, כל רביעייה תקבל טקסט, תקרא אותו ביחד ובסופו תדון בו- מצורף כנספח.
שאלות לדיון:
- האם אתן מסכימות עם ההצדקות לצורך בחינוך לאמת שמציין הכותב? האם חינוך לאמת וליושרה כל כך חשובים? באילו מקרים התפיסה הזו מאותגרת בעיניכן?
- האם עידן פוסט האמת והפוסט מודרניזם מקשות על החינוך לאמת?
- האם בתקופה הזו החינוך לאמת חשוב יותר או להיפך, פחות?
- כיצד אנחנו מחנכים בצופים לאמת? האם יש מקרים או סיטואציות בהן מתרחש החינוך לאמת? היכן הוא קורה?
נבקש מהקבוצות לשתף את המחשבות והדיון שנערך בקבוצות הקטנות.
נקודות לסיכום:
- לדברים שאנחנו חושבים עליהם, אומרים אותם, ועושים אותם – יש חשיבות.
- התרבות שלנו בנויה על אמירת אמת, עם זאת בתקופה האחרונה ישנו ערעור על עקרונות האמת והדבר מחזק את תפקידנו לחנך אנשים ליושרה ולכנות.
- כמחנכים עלינו להיות אנשים אמינים ועם באמון אנשים. לאותנטיות, לכנות ולהגינות שלנו תפקיד חשוב בתהליך החינוכי ובתקשורת שלנו כבני אדם. גם כשהאמת לא קלה או לא מתארת את המצב שרצינו, עלינו להתמודד איתה.
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות: 15 דק’