
שמור\י תוכן
מסר :במנהיגות חינוכיות ובהתמודדות יומיומית עם מציאות דינמית ושינויים, ישנה חשיבות גדולה לאמונה, חוסן ואיתנות כדי לעמוד באתגרים וכדי להוביל ולהניע את החניכים.
**המלצה: להעביר את היחידה בקרבת פורים או בשבוע של ה-22/2 (יום המחשבה הבינ”ל ויום הולדתו של באדן פאוול), על מקומה של אופטימיות בתפיסת החיים שלנו (“ונהפוכו”) ועל חירות מחשבתית.
*חלוקה לזוגות/שלשות
כותבות על הלוח או על נייר עיתון “הצופה אינו נופל ברוחו – ובצר לו מצטחק” ושואלות:
- מה המשמעות של ההיגד בעיניכן?
נקודות אפשריות: חשיבה חיובית, שמחה כערך, מנהיגות, משאבים מתחדשים, חוסן, תושייה, פתרון בעיות, אמונה, התמדה
- מדוע לדעתכן הוא נבחר כאחת ממידות הצופה? האם הוא נחוץ? במה הוא דומה או שונה לשאר המידות?
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: טושים ולוח/נייר עיתון
[זמן] זמן פעילות: 10 דק’
*חזרה במליאה
- צפייה בסרטון על איש אחד שנותן משמעות מוחשית ל”אינו נופל ברוחו ובצר לו מצטחק” ו/או פורסים על השולחן/רצפה היגדים וטקסטים שונים ומאפשרים למרכזות לעיין ולחשוב על המסרים בסרטון או במילים הכתובות.
הערות למדריך: אפשר להקדיש זמן להתייחסות – איזו אמירה תפסה אתכן? מה מתוך מה שראיתן/קראתן עורר בכן מחשבה?
- חשבו על מרכיב אחד בעבודתכן היומיומית הדורש מכן תרגול מעשי במידת הצופה הנ”ל. מתי אתן הכי מתקשות לא ליפול ברוחכן?
*בהובלת תהליכים חינוכיים ספציפיים? בעבודה עם ממלאי תפקידים צעירים? בעבודה מול שותפים/גורמים חיצוניים? כשדברים לא קורים כמתוכנן? כשאני מתעסקת בדברים שאני לא רוצה להתעסק בהם? כשאני לא מצליחה להגשים את החלומות והציפיות שלי מהשבט? כשאני לא רואה תוצאות להשקעה שלי?
- מה יעזור לי להתמודד עם ייאוש/תסכול/חוסר תקווה? מה אני צריכה כדי לא ליפול ברוחי? (פנימי וחיצוני)- כל מרכזת כותבת לעצמה נקודות המרכזות משתפות בנקודות שכתבו.
שאלה לסיכום:
באיזה אופן המידה הזאת רלוונטית לשכב”ג שלנו? מתי הם הכי מתקשים לא ליפול ברוחם? מה לדעתכן הם צריכים? איך אנחנו יכולות לעזור להם (באיזה כלים, אמצעים, מיומנויות)?
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: דפי כתיבה ועטים
[זמן] זמן פעילות: 20 דק’