הצופה אינו נופל ברוחו – כיצד? מדוע לא? למה לא/למה לו?

Loading

שמור\י תוכן

מסר :במנהיגות חינוכיות ובהתמודדות יומיומית עם מציאות דינמית ושינויים, ישנה חשיבות גדולה לאמונה, חוסן ואיתנות כדי לעמוד באתגרים וכדי להוביל ולהניע את החניכים.

**המלצה: להעביר את היחידה בקרבת פורים או בשבוע של ה-22/2 (יום המחשבה הבינ”ל ויום הולדתו של באדן פאוול), על מקומה של אופטימיות בתפיסת החיים שלנו (“ונהפוכו”) ועל חירות מחשבתית.

2

טושים, לוח/נייר עיתון, מקרן, כלי כתיבה ודפים

1

40 דק’

*חלוקה לזוגות/שלשות

כותבות על הלוח או על נייר עיתון “הצופה אינו נופל ברוחו – ובצר לו מצטחק” ושואלות:

  • מה המשמעות של ההיגד בעיניכן?

נקודות אפשריות: חשיבה חיובית, שמחה כערך, מנהיגות, משאבים מתחדשים, חוסן, תושייה, פתרון בעיות, אמונה, התמדה

  • מדוע לדעתכן הוא נבחר כאחת ממידות הצופה? האם הוא נחוץ? במה הוא דומה או שונה לשאר המידות?

[נספחים] נספחים: אין

[עזרים] עזרים: טושים ולוח/נייר עיתון

[זמן] זמן פעילות: 10 דק’

*חזרה במליאה

  • צפייה בסרטון על איש אחד שנותן משמעות מוחשית ל”אינו נופל ברוחו ובצר לו מצטחק” ו/או פורסים על השולחן/רצפה היגדים וטקסטים שונים ומאפשרים למרכזות לעיין ולחשוב על המסרים בסרטון או במילים הכתובות.

הערות למדריך: אפשר להקדיש זמן להתייחסות – איזו אמירה תפסה אתכן? מה מתוך מה שראיתן/קראתן עורר בכן מחשבה?

[נספחים] נספחים: נספח 1

[עזרים] עזרים: מקרן

[זמן] זמן פעילות: 10 דק’

  • חשבו על מרכיב אחד בעבודתכן היומיומית הדורש מכן תרגול מעשי במידת הצופה הנ”ל. מתי אתן הכי מתקשות לא ליפול ברוחכן?

*בהובלת תהליכים חינוכיים ספציפיים? בעבודה עם ממלאי תפקידים צעירים? בעבודה מול שותפים/גורמים חיצוניים? כשדברים לא קורים כמתוכנן? כשאני מתעסקת בדברים שאני לא רוצה להתעסק בהם? כשאני לא מצליחה להגשים את החלומות והציפיות שלי מהשבט? כשאני לא רואה תוצאות להשקעה שלי?

  • מה יעזור לי להתמודד עם ייאוש/תסכול/חוסר תקווה? מה אני צריכה כדי לא ליפול ברוחי? (פנימי וחיצוני)- כל מרכזת כותבת לעצמה נקודות המרכזות משתפות בנקודות שכתבו.

שאלה לסיכום:

באיזה אופן המידה הזאת רלוונטית לשכב”ג שלנו? מתי הם הכי מתקשים לא ליפול ברוחם? מה לדעתכן הם צריכים? איך אנחנו יכולות לעזור להם (באיזה כלים, אמצעים, מיומנויות)?

[נספחים] נספחים: אין

[עזרים] עזרים: דפי כתיבה ועטים

[זמן] זמן פעילות: 20 דק’

חבר.ת צוות הנהגה יקר.ה!

תכנית ההכשרות למרכזי.ות שבטים נבנתה מתוך ראיה הוליסטית
המסתכלת על כלל ההכשרות שמרכז.ת השבט עובר.ת מרגע הכניסה לתפקיד.

התכנית בנויה מהכשרות הסמכה
המועברות בפורום תנועתי – קורס בסיסי, קורס מתקדם והכשרת בטיחות.

אתר זה נועד לשמש ככלי עבורך, חבר.ת צוות ההנהגה, לבנות תכנית הכשרות מקיפה,
איכותית ומדויקת עבור מעגל המרכזים.ות בהנהגתך.

בהצלחה!
דילוג לתוכן