
שמור\י תוכן
אקלים חינוכי הוא מושג הבא לתאר את סביבת העבודה והאווירה הנוצרת במסגרת חינוכית. המושג מאפשר לבחון ולתאר את טיב הסביבה והאווירה ולרוב גם לנבא את איכותה ועושרה של העשייה החינוכית המתקיימת במקום.
**כהכנה לשיחה חשוב להכין דוגמאות מביקורים בימי הפעילות בשבט: נראות של השבט, שיח בין השכב”ג לחניכים ושיח פנים שכב”גי, סיטואציות שונות שהיית נוכח/ת בהם במהלך ביקוריך האחרונים בשבט**
- רענון המושג אקלים חינוכי והמימדים המרכיבים אותו (מומלץ שהמימדים יהיו מול העיניים לאורך כל השיחה, מצרוף כנספח)
- כיצד היית מגדיר/ה את האקלים החינוכי בימי הפעילות בשבט? באילו מהמימדים יש אקלים חינוכי חיובי ובאילו לא? ( חשוב שהמרכז/ת יתנו דוגמאות לכל דבר)
- מה האקלים החינוכי המיטבי שצריך להיות בשבט מבחינתך? (אפשר להביא צבעים ולבקש מהמרכז לצייר יום פעילות באקלים חינוכי אידיאלי).
- כיצד נוכל להגיע לתמונה האידיאלית? במה הכי חשוב להתחיל? במה הכי דחוף להתחיל?
*לאחר שעונים על שתי שאלות אלו כדאי לנסות לפרוט את הדברים לתכנית יישומית או לשלוח את המרכז/ת לחשיבה מעמיקה יותר בנושא ולהמשיך בשיחה הבאה - במה את/ה צריך/ה את עזרתי? את עזרת ההנהגה?
דגשים:
- הכינו עצמכם לשיחה. תחשבו טוב האם אתם רוצים להוביל את המרכז/ת לנקודה מסוימת? אם כן חשוב להעלות אותה ולתת דוגמאות.
- חישבו על התנגדויות שהוא/ היא עשוי/ה להעלות ונסו להביא מראש פיתרונות ורעיונות.
- מרכז/ת מגובש/ת שמבין/ה את תפקידו/ה החינוכי ואת החשיבות של אקלים חינוכי חיובי, הוא/היא מרכז/ת שיצליחו לקדם את הנושא – תפקידכם להובילו/ה לשם.