
שמור\י תוכן
שיחה זו תתקיים לאחר ישיבת מרכזות בנושא יום צופה. מטרת השיחה הנה לעבד את הדברים עליהם דיברתן בישיבת המרכזות ולתת את המענה המתאים לשבט.

אין

אין

60 דק’
- נתחיל בברור עמדות ויישור קו לגבי היחידה שעברה בישיבת המרכזות והמסרים שעברו ביחידה על יום צופה- האם היו דברים שהפתיעו אותך ביחידה? האם הדברים שדיברנו עליהם מתקיימים בשבט? אם לא אז מדוע? איפה את עומדת ביחס לכל הדברים שנאמרו על יום צופה בישיבה?
- נעבור ביחד על הדגשים המרכזיים שעלו ביחידה על קיום יום צופה- מה מטרתו וכיצד נכון שיראה. נבקש מהמרכזת לתאר בכתב/ ציור את הפער בין הרצוי למצוי היום.
- נעבור ביחד על הקשיים והאתגרים שהעלתה המרכזת ונמצא להם פתרונות.
- כעת נציב ביחד מספר מטרות חינוכיות אשר יהוו שיפור וקידום ביום הצופה של השבט. בהתאם למרכזת ( ותק, תפיסה, יכולות) יש להחליט לאיזו רמה של פירוט להגיע. יש מרכזות איתן רק נציב מטרות מרכזיות ויש כאלו שנצטרך לבנות איתן את טבלת החלוקה למשימות, כאן נכנס שיקול הדעת שלך כמלווה.
חשוב לכתוב את המטרות כך בשיחות ובעבודה המקדימה תוכלי להזכיר למרכזת את המטרות שהצבתן. כמו כן בביקור ביום צופה תדעי לשים לב לכל הדברים שעלו בשיחה. ובוודאי שתוכלו לבחון אותן בשיחת הליווי שאחרי היום צופה.
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות: 60 דק’