מה הערך של התנדבות בתקופה הזאת וכיצד נניע את השכב”ג לצאת להתנדב?

Loading

שמור\י תוכן

מתודה 1 – דיון בשאלה:

  • מה החניכים.ות שלכם.ן חווים.ות בתקופה הזאת?
  • אילו רגשות עולות מהשיח איתם.ן?
  • מה הם.ן מרגישים.ות שיכול לעזור לחניכים.ות שלהם.ן בימים אלה?
  • כיצד יציאה להתנדבות יכולה לעזור להם.ן בתקופה הזאת?

הערה למדריך.ה: בחלק זה נרצה לחשוב גם על הפן האישי של ההתנדבות – לא רק עזרה לאומית וקהילתית, אלא גם כלי לעזרה ראשונה להתמודדות החניכים.ות עם המצב. יציאה להתנדבות נותנת לחניכים.ות הזדמנות להיפגש פנים מול פנים עם חברים.ות, עיסוק שמסיח את הדעת מהחדשות, תחושה של שליטה במצב ולקיחת אחריות, תחושת משמעות ועוד.

 

מתודה 2 – שיתוף:

נבקש מהמרכזים.ות לשתף בקשיים שנתקלו בהם ברתימה של השכב”ג לצאת להתנדבות וננסה בתוך הקבוצה לחשוב על מענים/ דברים שמרכזים.ות אחרים.ות עשו כדי להתמודד עם חסם זה.

 

מתודה 3 – הסבר:

נקרא יחד טבלה המאגדת את גורמי המוטיבציה על פי ריצ’ארד לאבוי. נספח מקורות מוטיבציה.docx

הערה למדריך.ה: הטבלה מצורפת כקובץ שיתופי על מנת שתתאים לזום – יש להעתיק את הטבלה לקובץ וורד ולשלוח אותו למרכזים.ות

 

מתודה 4 – עשייה:

המרכזים.ות ימלאו שתי עמודות ריקות בטבלה בהן יצטרכו לחשוב מי מהחניכים.ות שלהם.ן מתאימים לאיזה סוג מוטיבציה ומה הפעולות שהם יכולים.ות לנקוט בהן על מנת להניע את חניכים.ות אלה.

חבר.ת צוות הנהגה יקר.ה!

תכנית ההכשרות למרכזי.ות שבטים נבנתה מתוך ראיה הוליסטית
המסתכלת על כלל ההכשרות שמרכז.ת השבט עובר.ת מרגע הכניסה לתפקיד.

התכנית בנויה מהכשרות הסמכה
המועברות בפורום תנועתי – קורס בסיסי, קורס מתקדם והכשרת בטיחות.

אתר זה נועד לשמש ככלי עבורך, חבר.ת צוות ההנהגה, לבנות תכנית הכשרות מקיפה,
איכותית ומדויקת עבור מעגל המרכזים.ות בהנהגתך.

בהצלחה!
דילוג לתוכן