
שמור\י תוכן
צ’ק ליסט למרכזת ולמרכז ליום הפעילות הראשון
לפני הפעולה:
- סיור מוגנות בשבט
- וידוא שכל שטחי הפעילות נקיים
- שילוט של כל אזורי הפעילות
- טבלת שליטה- איפה כל מדריך מעביר פעולה?
- רשימת מדריכים- שם המדריך, הקבוצה שמדריך (שכבה + בי”ס), טלפון של המדריך
- הקמת עמדת מידע להורים וחניכים
- מיקום עמדות שתייה (מתקן שתייה, כוסות, פח)
- חלוקת תפקידים בין המכרזים הבוגרים והצעירים- איפה נמצא כל אחד ביום הפעילות
- לוודא שיש תיק ע”ר מלא בשבט במקום נגיש
- נייר טואלט בשירותים
- אישור מראש של כלל הפעילויות המתרחשות מחוץ לשבט (אישורים, בוגרים, וכו’).
- מיקום חברי שכב”ג במעברי החצייה ובאזורי הורדת חניכים- אפודים זוהרים
- מסדר שכב”ג
בזמן הפעולה:
- נוכחות באזורי הפעילות השונים
- עדכון המלווה השבטי והדרג המתנדב בכל אירוע חריג
- לוודא שהרשג”דיות והרשג”דים מסתובבים בין הפעולות
- לוודא (באמצעות הרשג”דיות והרשג”דים) שהמדריכים אוספים את הפרטים מהחניכים.
- לדאוג שנמצא בכל עת מישהו בעמדת המודיעין, כולל מתן מענה לחניכים מאחרים.
אחרי הפעולה:
- שיחות עם מדריכים שלא הגיעו להם חניכים / שהיתה להם פעולה קשה
- עדכון מספרי חניכים בטבלת המעקב
- ישיבות צוותים קצרות של המדריכים עם הרשג”דים ואחראי הצוותים
- ניקיון של כלל שטחי הפעילות
- ישיבת צוות מרכזים צעירים קצרה לסיכום יום הפעילות, הצפת בעיות והפקת לקחים
טיפים של אלופים:
- לא למהר עם מסדר שבטי, חכו ליום הפעילות השני או השלישי
- להדפיס למדריכים טבלאות בהן יכניסו את פרטי החניכים שהגיעו לפעולה (שם, טלפון, שם וטלפון של אחד ההורים)
- לערוך שיחת תיאום ציפיות עם הדרג המתנדב לקראת הפעולה הראשונה ולהיעזר בהם
- להכין דף קטן עם ריכוז תאריכי הפעולות, טלפון של מרכזי השבט, מייל ועמוד פייסבוק של השבט ולחלק להורים שמביאים את הילדים לשבט.
- להיות רגועים, לחייך וליהנות!!