
שמור\י תוכן
חלק א’– שיתוף
נתחיל בסבב עם החניכים.ות בו כל אחת תספר- האם השתתפתי פעם בהפגנה? אם כן- באיזה נושא? איך הייתה החוויה? למה רציתי לצאת להפגין? האם הרגשתי שאני משפיע.ה בדרך הזו? אם לא- האם קיים נושא קרוב לליבכם.ן, שלדעתכם.ן מתקיים בו חוסר צדק והייתם.ן רוצים לשנות?
חלק ב’– ייצוג
נקרא יחד את הגדרת חופש ההפגנה (מתוך ויקיפדיה)
חופש ה הפגנה הוא זכות יסוד במסגרת זכויות האדם . המחאה וההפגנה מהוות כלים להבעת תמיכה או ביקורת של פרטים באופן עצמאי או מאורגן. אף על פי שזכות זו אינה מובעת באופן ישיר באף חוקת מדינה, היא המשכו הטבעי של חופש הביטוי בשילוב עם חופש ההתארגנות. חירויות אלה, ועל כן גם הזכות להפגין ולמחות באופן פרטי או מאורגן, נמצאות בבסיס זכויות האדם וההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם. אמנות רבות הנוגעות לזכויות האדם מאשררות ותומכות בזכות להפגנה. תמיכה זו באה לידי ביטוי באמנה האירופית לזכויות אדם בשנת 1950( סעיפים 9–11 )ובאמנה הבינלאומית לזכויות אזרחיות ופוליטיות בשנת 1966( סעיפים 18-22 .)גם בישראל, הזכות להפגין על רקע פוליטי או חברתי מוגנת כזכות חוקתית, כחלק בלתי נפרד מכבוד האדם המוגן בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו.
נשאל:
- מה לדעתכם.ן החשיבות של חופש ההפגנה במדינה דמוקרטית?
- האם המדינה חייבת לאפשר הפגנות? למה?
- האם קיימת סכנה בהגבלת חופש ההפגנות?
חלק ג’– התבוננות
נקרא יחד את הכתבה על אישור הממשלה את החוק המאפשר הגבלות.
https://news.walla.co.il/item/3389520
ונשאל: האם שמעתם.ן על החוק שעבר? מה דעתכם.ן עליו?
- האם מצב חירום זה מצב שצריך להפסיק את המחאות או שלהפך זה מצב שבו חייב לשמור על הזכות לצאת למחאות?
- האם לממשלה ככתובת עיקרית לביקורת במשטר דמוקרטי יש זכות להגביל את ההפגנות?
- האם זה לגיטימי לפגוע בזכות להפגין במצב הקיים?
- האם החלטת הממשלה היא לגיטימית במסגרת מדינה דמוקרטית- במידה וכן- איפה עובר הגבול ללגיטימציה?