הצעה לנקודת מבט: חרם חברתי

Loading

שמור\י תוכן

מתודה ראשונה: הסבר

נצפה בכתבה: החרם בבתי הספר | הילדים שהוחרמו נפגשים שנים אחרי עם אלו שהחרימו   

https://www.youtube.com/watch?v=YrqfLXJ8qEU

לאחר הצפייה חשוב לדייק ולהסביר את ההבדל שבין חרם חברתי ובין נידוי חברתי: חרם חברתי יכול “ליפול” על כל ילד או ילדה ביום בהיר אחד. הילד.ה יכולים להיות מקובלים חברתית או מנודים חברתית, בעלי כוח השפעה רחב בקבוצת השווים וכאלו שאינם בעלי השפעה כלל. לעומת זאת, הנידוי החברתי מגיע מסיבות שונות.

מתודה שנייה: דיון בשאלה

  • ידעתם שככה זה מרגיש? לעבור חרם?
  • איך זה גורם לכם להרגיש, לצפות בסרטון?
  • עד כמה אנחנו רגישים כלפי סיטואציות כאלו? כלפי ילדים שחווים חוויות לא נעימות ביום-יום?
  • מה האחריות שלנו בתור מסגרת חינוכית אחר הצהרים, בלתי פורמלית?
  • מה עלינו לעשות כשמגיע לידינו מידע על מצב כזה כלפי אחר החניכים בשבט?
חבר.ת צוות הנהגה יקר.ה!

תכנית ההכשרות למרכזי.ות שבטים נבנתה מתוך ראיה הוליסטית
המסתכלת על כלל ההכשרות שמרכז.ת השבט עובר.ת מרגע הכניסה לתפקיד.

התכנית בנויה מהכשרות הסמכה
המועברות בפורום תנועתי – קורס בסיסי, קורס מתקדם והכשרת בטיחות.

אתר זה נועד לשמש ככלי עבורך, חבר.ת צוות ההנהגה, לבנות תכנית הכשרות מקיפה,
איכותית ומדויקת עבור מעגל המרכזים.ות בהנהגתך.

בהצלחה!
דילוג לתוכן