הצופה אוהב את החי והצומח – האומנם?

Loading

שמור\י תוכן

מסר : חגים הם הזדמנות חינוכית- הם מסמלים יותר מהכל תקופה של התחלה והתחדשות, חשבון נפש ובקשת סליחה, ציפייה לבאות לצד בחינת העבר. אנו כאנשי חינוך צריכים לעסוק בחגים עצמם- רקע, מהות, תוכן ושאילת שאלות.

3

אין נספחים

2

טושים וכלי כתיבה

1

60 דקות

כל משתתף/ת ת/יתבקש לצייר/ לכתוב סיטואציה בילדות שבה למגדר שלי הייתה חשיבות, כלומר שהבנתי שיש משמעות להיותי בן או בת.

אם הקבוצה מתקשה להבין את המשימה, אפשר לעזור באמצעות שאלות מנחות: האם במשפחה שלי התנהגו אחרת בכל מיני סיטואציות דומות אלי לעומת אח/ אחות? האם נמנע ממני לעשות משהו שאהבתי כי אני בן/בת וכו’…

נבקש מהמשתתפים/ות לשתף בחוויה.

נקודות לדיון:

  • אילו מסרים מגדריים קיבלתי בבית? האם המודל שיש לי בבית הוא מודל שוויוני? מי אחראי בבית על איזה מטלות?
  • אילו מסרים קיבלתי בבית הספר? בתנועת הנוער? מה הכי שווה להיות בתנועה? זה תפקיד של בנים או של בנות?
  • האם אי פעם עשית משהו בגלל שהוא מצופה מהמגדר שלך למרות שלא באמת רצית לעשות אותו?
  • האם אי פעם נמנעת מלעשות משהו בגלל המגדר שלך?

[נספחים] נספחים: למדריך- מרכיבי זהות מינית

[עזרים] עזרים: אין

[זמן] זמן פעילות: 10 דקות

כל משתתף/ת ת/יתבקש לצייר/ לכתוב סיטואציה בילדות שבה למגדר שלי הייתה חשיבות, כלומר שהבנתי שיש משמעות להיותי בן או בת.

אם הקבוצה מתקשה להבין את המשימה, אפשר לעזור באמצעות שאלות מנחות: האם במשפחה שלי התנהגו אחרת בכל מיני סיטואציות דומות אלי לעומת אח/ אחות? האם נמנע ממני לעשות משהו שאהבתי כי אני בן/בת וכו’…

נבקש מהמשתתפים/ות לשתף בחוויה.

נקודות לדיון:

  • אילו מסרים מגדריים קיבלתי בבית? האם המודל שיש לי בבית הוא מודל שוויוני? מי אחראי בבית על איזה מטלות?
  • אילו מסרים קיבלתי בבית הספר? בתנועת הנוער? מה הכי שווה להיות בתנועה? זה תפקיד של בנים או של בנות?
  • האם אי פעם עשית משהו בגלל שהוא מצופה מהמגדר שלך למרות שלא באמת רצית לעשות אותו?
  • האם אי פעם נמנעת מלעשות משהו בגלל המגדר שלך?

[נספחים] נספחים: למדריך- מרכיבי זהות מינית

[עזרים] עזרים: אין

[זמן] זמן פעילות: 10 דקות

כל משתתף/ת ת/יתבקש לצייר/ לכתוב סיטואציה בילדות שבה למגדר שלי הייתה חשיבות, כלומר שהבנתי שיש משמעות להיותי בן או בת.

אם הקבוצה מתקשה להבין את המשימה, אפשר לעזור באמצעות שאלות מנחות: האם במשפחה שלי התנהגו אחרת בכל מיני סיטואציות דומות אלי לעומת אח/ אחות? האם נמנע ממני לעשות משהו שאהבתי כי אני בן/בת וכו’…

נבקש מהמשתתפים/ות לשתף בחוויה.

נקודות לדיון:

  • אילו מסרים מגדריים קיבלתי בבית? האם המודל שיש לי בבית הוא מודל שוויוני? מי אחראי בבית על איזה מטלות?
  • אילו מסרים קיבלתי בבית הספר? בתנועת הנוער? מה הכי שווה להיות בתנועה? זה תפקיד של בנים או של בנות?
  • האם אי פעם עשית משהו בגלל שהוא מצופה מהמגדר שלך למרות שלא באמת רצית לעשות אותו?
  • האם אי פעם נמנעת מלעשות משהו בגלל המגדר שלך?

[נספחים] נספחים: למדריך- מרכיבי זהות מינית

[עזרים] עזרים: אין

[זמן] זמן פעילות: 10 דקות

חבר.ת צוות הנהגה יקר.ה!

תכנית ההכשרות למרכזי.ות שבטים נבנתה מתוך ראיה הוליסטית
המסתכלת על כלל ההכשרות שמרכז.ת השבט עובר.ת מרגע הכניסה לתפקיד.

התכנית בנויה מהכשרות הסמכה
המועברות בפורום תנועתי – קורס בסיסי, קורס מתקדם והכשרת בטיחות.

אתר זה נועד לשמש ככלי עבורך, חבר.ת צוות ההנהגה, לבנות תכנית הכשרות מקיפה,
איכותית ומדויקת עבור מעגל המרכזים.ות בהנהגתך.

בהצלחה!
דילוג לתוכן