תופעת שתיית האלכוהול בקרב חניכי.ות השבט

Loading

שמור\י תוכן

מטרות השיחה:

  1. העלאת הנושא לסדר היום
  2. בדיקה ומעקב אחר התוכנית שהוצעה בתלת הראשון
  3. מתן כלים ועזרה בנושא בהתייחס למצב בשבט ואירועים הצפויים בתלת ( פורים, חופש פסח וכו’)

הערות למלווה השבט: מדובר בשיחה שנייה בנושא אלכוהול. עליה להתכתב עם השיחה הראשונה- המשימות, התובנות, כיווני הפעולה, הרצונות וכדומה. להבין איפה הדברים עומדים ביחס למה שדובר בשיחה הראשונה.

3

אין 

2

אין

1

60 דק’

  • מה את/ה יכול/ה לספר על שתיית אלכוהול בקרב חניכי השבט היום?
  • מה מהתוכנית עליה דיברנו בשיחה הקודמת יצא לפועל? מה היית מגדיר כהצלחה? מדוע? מה לא יצא לפועל? מדוע?
  • כיצד לדעתך נכון להתקדם? מה הפעילויות שיש לעשות עם השכב”ג, שכבת הנעורים והשכב”צ בשלב זה של השנה? ( להסתכל על הלו”ז הצופי ולוח השנה)
  • מה התהליך שנעשה עם מדריכי השכבות בנושא? האם הם מחוברים למסר התנועתי? מכירים את התוכנית השבטית? ( במידה ועולה שאינם מחוברים מומלץ להמשיך ולהתמקד בתהליך החיבור שלהם למסר ולתהליך)
  • מה הקושי המרכזי איתו את/ת מתומודד/ת בנושא?
  • איזו עזרה את/ה צריך/כה ממני? מההנהגה?
  • איזה קהלי יעד / שכבות / חניכים.ות נמצאים.ות במרכז תשומת הלב והעיסוק בטיפול בתופעת שתיית אלכוהול בשבט? מדוע? (ריבוי אירועים / אירועים חריגים / חשש מהתנהגויות / מאפייני גיל / וכו’).
  • האם יש נוספים.ות שצריכים.ות לקבל תשומת לב בנושא זה? באיזה אופן?

נספחים: אין

עזרים: אין

זמן פעילות: 50 דקות

אחד הקשיים הגדולים של מרכזים הוא לשוחח עם בני הנוער על הנושא. יש חששות שנובעים מהיכולת לתת תשובות טובות, יש חששות שנובעים משאלות מתקילות – “מה, אתה לא שתית כשהיית נער?”, “ההורים שלי מרשים לי – אתה לא תרשה לי?” “מה אכפת לך מה אני בשעות הפנויות שלי?”. חשוב להכין את המרכזים להתמודדות הזאת, כשהדרך הטובה ביותר היא סימולציה.

הדרך הקלאסית – החונך הוא הנער והנחנך הוא המרכז.

הדרך הלא פחות יעילה – תדגימו להם. תהיו אתם המרכז ותנו להם להיות הנער או הנערה השותים.

דגשים:

  • הכינו את עצמכם לשיחה. תחשבו טוב – לאן אתם רוצים להוביל את המרכז, תחשבו על ההתנגדויות שהוא יכול להעלות ונסו להביא מראש פיתרונות ורעיונות.
  • מרכז מגובש שמבין את תפקידו החינוכי ואת הצורך להתמודד עם התופעה, הוא מרכז שיצליח לקדם את הנושא – תפקידכם להובילו לשם.
  • שיחת חניכה היא טנגו – מקשיבים, מכילים, שומעים ומעבירים מסר והמסר בהקשר של אלכוהול צריך להיות מסר ברור

נספחים: אין

עזרים: אין

זמן פעילות: 10 דקות

חבר.ת צוות הנהגה יקר.ה!

תכנית ההכשרות למרכזי.ות שבטים נבנתה מתוך ראיה הוליסטית
המסתכלת על כלל ההכשרות שמרכז.ת השבט עובר.ת מרגע הכניסה לתפקיד.

התכנית בנויה מהכשרות הסמכה
המועברות בפורום תנועתי – קורס בסיסי, קורס מתקדם והכשרת בטיחות.

אתר זה נועד לשמש ככלי עבורך, חבר.ת צוות ההנהגה, לבנות תכנית הכשרות מקיפה,
איכותית ומדויקת עבור מעגל המרכזים.ות בהנהגתך.

בהצלחה!
דילוג לתוכן