שוויון מגדרי ומיניות מכבדת למרכז/ת שבט

Loading

שמור\י תוכן

מומלץ לקיים את שיחת החניכה לאחר שהועברה במעגל מרכזים ההכשרה: “אילו שאלות מעסיקות את בני הנוער ביחס למין?”

מטרות השיחה:

  • עידוד המרכז/ת לחשיבה ביקורתית על הגורמים הגלויים והסמויים המעצימים את ההבדלים המגדריים.
  • בחינה ביקורתית של כל מרכיבי החוויה שבנות ובנים עוברים במהלך פעילותם בצופים – בחינת המציאות (הכללית והצופית) שאנחנו חלק ממנה מבעד לעדשות מגדריות תוך התייחסות לשפה, ארגון הסביבה, חלוקת התפקידים, היררכיה, ציפיות והנחות היסוד.
  • קידום חינוך למיניות מכבדת ושוויונית בשבטים
3

אין 

2

אין

1

60 דק’

בקשו מהמרכז/ת להעלות תרחיש אמיתי, שמשך את תשומת ליבו/ה לאחרונה, הנוגע למגדר או מיניות בשבט וחשבו ביחד מה הבעיה ובאילו דרכים ניתן להתמודד איתה.

ניתן להיעזר בשאלות הבאות לניתוח המקרה:

  1. איך היית מגדיר/ה את האירוע? (אלימות, צחוקים, אפור…)
  2. האם הייתה תגובה מצד הצוות החינוכי למקרה? מה הייתה התגובה?
  3. מה הייתה תגובת החניכות/ים המעורבות/ים (להתערבות החינוכית)?
  4. האם הייתה מעורבות הורים? אם כן, מה היה?
  5. האם הרגשת שהמקרה טופל כהלכה?
  6. מה סייע להתמודדות במקרה?
  7. מה היה חסר לצורך ההתמודדות?
  8. לקח מרכזי שאני לוקח/ת מהמקרה הזה…
  9. עם איזה שאלות פתוחות נותרת? את השאלות הפתוחות מומלץ להמשיך ללבן בפגישת ליווי זו או באלו שאחריה.

נספחים: אין

עזרים: אין

זמן פעילות: אין

מין ומיניות מעסיקים את כולנו ועל אחת כמה וכמה בני נוער שנמצאים בשלב גיבוש הזהות המינית. למרות זאת, נושא זה נותר במרבית המקרים “מחוץ לתחום” השיח, הוא גורר שתיקה והשתקה, מבוכה ובושה. יש לנו תפקיד בהנגשת הנושא, אנחנו יכולים להוות דמויות שעימן החניכים/ות יוכלו לדבר על כך ולקבל מענה או הפניה למקור מידע אמין.

  • מאיפה בעיקר בני הנוער מקבלים את מידע על מין? למה דווקא משם? מה זה אומר לנו על הידע שלהם?
  • איך זה משפיע על היחס שלהם למין? על ההסתכלות שלהם על יחסי מין? על התפיסה שלהם?
  • מה התפקיד שלנו? האם אנחנו כתובת לשאלות או שהתפקיד שלנו הוא לייצר שיח חיובי על מיניות?
  • איפה אנחנו יכולים לעזור?
  • מה אפשר להגיד ומה פחות מתאים שנגיד?  מה גבול האחריות שלנו?
  • איזה מסרים חשוב לנו להעביר? באילו פורומים מומלץ לדבר על זה?
  • ביחס לשוויון מגדרי- האם ההתרחשות בשבט משקפת את הלך הרוח והמציאות בחברה הישראלית או שונה מהם? היכן?
  • מה משמעותו של שוויון מגדרי (או היעדרו) בשבט? היכן צריך לשנות את התנהלותנו בשבט?
  • מי צריכים/ות להיות השותפים/ות שלנו בהובלת השינוי הזה? מה עלולים להיות החסמים?

נספחים: אין

עזרים: אין

זמן פעילות: אין

חבר.ת צוות הנהגה יקר.ה!

תכנית ההכשרות למרכזי.ות שבטים נבנתה מתוך ראיה הוליסטית
המסתכלת על כלל ההכשרות שמרכז.ת השבט עובר.ת מרגע הכניסה לתפקיד.

התכנית בנויה מהכשרות הסמכה
המועברות בפורום תנועתי – קורס בסיסי, קורס מתקדם והכשרת בטיחות.

אתר זה נועד לשמש ככלי עבורך, חבר.ת צוות ההנהגה, לבנות תכנית הכשרות מקיפה,
איכותית ומדויקת עבור מעגל המרכזים.ות בהנהגתך.

בהצלחה!
דילוג לתוכן