
שמור\י תוכן
מסר: המסע בצופים הוא לא רק תכנית הדרכה, אל, תפיסת הדרכה. הוא מציע הזדמנות לפיתוח שכבה כקבוצה וכפרטים. כמרכזי שבטים אשר אחראיים על ההדרכה בשבט באחריותכם לוודא שהשכבה הבוגרת עוברת הדרכה על פי המסע בצופים.

אין

אין

50 דק’
“קירות מדברים”- הדרכת שכבה בוגרת
נפזר בחדר ניירות עיתון עם השאלות הבאות:
- ציר – באיזו מידה התוכן שעובר בפעולות הוא איכותי?
- ציר- באיזו מידה אני יודע/ת ללוות את מדריכי השכבה הבוגרת הדרכתית?
- ציר- כמה חשובה הדרכת השכבה בשבט שלנו?
- ציר- באיזו מידה הדרכת השכבה הבוגרת מהווה מודלינג למדריכי השכב”צ להדרכה טובה?
- אילו תכנים ונושאים עוברים בפעולות השכבה?
- מה התפקיד העיקרי של הדרכת השכבה?
נבקש מהמרכזים להתייחס בכתיבה וסימון בצירים
נספחים: ניירות עם כותרות ושאלות
עזרים: אין
זמן פעילות: 15 דק’
נשאל-
- מה המסקנות שלכם מהמתודה הקודמת?
- מה החשיבות של הדרכת שכבה אצלכם?
- מהם האתגרים הכי גדולים מבחינתכם? כמלווי ומנהלי מדריכי השכבה? כמדריכים?
- מה היחס של מדריכי השכבות ביחס לשימוש במסע? איפה זה עובד טוב ואיפה יש קשיים?
- מה התפקיד שלכם כמרכזים בחיזוק הדרכת השכבה והעבודה לפי המסע בצופים?
הערה לצוות ההנהגה– במידה ולא הושלמה מצבת מדריכי השכבה והותנעה העבודה המשותפת, זה הזמן לדבר על כך ולהנחות את המרכזים וזאת לקראת תהליך חנוכה המתקרב ובא ומהווה את העוגן האחרון לכך.
נספחים: אין
עזרים: אין
זמן פעילות: 20 דק’
המרכזים יישבו לפי שבטים ובקבוצות קטנות לפי מלווה ויצטרכו לשבץ בלו”ז את “עוגני המרכז/ת” למסלול 2 לכל שכבת גיל י-י”ב.
נדגיש כי העליהם לעבוד בהתאם לפעילויות התוכן המופיעות במסלול, זמני הצופיות, הלו”ז השבטי, לוח השנה העברי והבינלאומי, התפיסה החינוכית שלו/ה, תהליכים הנהגתים ותנועתיים.
בשלב זה המלווה תעבור בין השבטים שלה תשאל שאלות, תמשב ותכוון.
נספחים: אין
עזרים: מחשבים נידיים
זמן פעילות: 25 דק’