
שמור\י תוכן
מסר : כעת משהמסלול הראשון הסתיים זהו זמן טוב לבדוק את ההדרכה בשבט ולחשוב עד כמה מרכזי ומרכזות השבטים מהוות מודל טוב להדרכה בשבט ( מודל לפי המסע בצופים).
כשבועיים לפני היחידה על כל מלווה שבט לשלוח שאלונים למרכזות הדרכה הצעירות ולאסוף אותם לכל המאוחר שבוע לפני היחידה
נחלק למרכזים/ות שאלון ונבקש שיענו עליו, על פי מה שהם/ן יודעים/ות שקורה בשבט ( מצוי)
לאחר שהם מילאו את השאלון , נביא להם את אותו שאלון, אלא ששאלון זה מולא כבר ע”י המרכזות הצעירות של השבט.
המרכזים/ות יתבקשו לעבור על התשובות ולבחון האם יש פערים בתשובות? אם יש יכתבו לעצמן/ם ממה לדעתן/ם הם נובעים, מה עליהם/ן לברר לעומק יותר כי חמק מהן/ם, באילו נושאים עליהם/ן לפקוח את העניים למרכזים הצעירים איפה יש הסבר שונה על המתרחש? וכד’
[נספחים] נספחים: שאלון למרכזים בוגרים
[עזרים] עזרים: שאלון לא של מרכזים הצעירים
[זמן] זמן פעילות: 15 דק’
המרכזות/ים יתחלקו לקבוצות של עד חמישה.
כל מרכז/ת ישתף בדבר אחד שיש לשפר אצלו/ה בהדרכה בשבט, יתארו את הרצוי והמצוי ומה הצעדים בהם יש לנקוט על מנת להגיע לרצוי. לאחר שכל אחד/ת שיתפ/ה, נעשה סבב התייחסויות חופשי ומרכזות/ים יחוו את דעתם על מה שהעלו חבריהם למעגל, יתנו רעיונות נוספים וטיפים.
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: דפים ריקים וכלי כתיבה
[זמן] זמן פעילות: 30 דק’
נתכנס למליאה כל קבוצה תשתף בכמה מילים את הדברים שעלו בדיון ( מומלץ לכתוב על הלוח רעיונות וטיפים שעלו מהמעגל). בסיום השיתוף ובהתאם לרוח הדברים שעלו בדיונים ניתן לנהל דיון עם המרכזים/ות על תפקידם/ן כמודל לחיקוי למדריכות ולמדריכים בשבט.
שאלות לדיון
- מה המקום שלנו בתור מרכזים/ות בקידום ההדרכה בשבט?
- כיצד ישיבות המרכזות צריכות להראות?
- האם יש לי מקום בישיבת רשג”דים? אם כן אז מהו?
- מה עלי לעשות על מנת שמדריכות /י השכבה ידריכו באופן מיטבי לפי המסע בצופים?
- ספרו הצלחה בקבוצה/גדוד / שכבה מסוימת בה פועלים לאור המסע.
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: לוח
[זמן] זמן פעילות: 15 דק’
- איסוף וסידור השאלונים של המרכזות הצעירות כשלושה ימים לפני הישיבה.
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: לוח
[זמן] זמן פעילות: אין