
שמור\י תוכן
השיחה מורכבת מרשימת שאלות ונושאים לדיון, רובם נוגעים לשימוש ולהכרות עם המסע בצופים בשבט. לקראת סופה של השיחה, מומלץ לסכם ביחד את התובנות והמסקנות המרכזיות שהגעתם/ן אליהן בשיחה ולהגדיר 1-2 יעדים אליהם תרצו להגיע בחודשים הקרובים בנושא ההדרכה והשימוש במסע בצופים בשבט.
שאלות אפשריות לדיון:
אתר המסע בצופים
- האם לכל צוותי ההדרכה בשבט ישנם משתמשים מעודכנים לשנת הפעילות הנוכחית?
- אנו מציעים לפתוח מראש את דו”ח השימוש העדכני של השבט ולנתח אותו יחד:
- מי הם המשתמשים הפעילים שלנו? מי המשתמשים ה”חלשים”? מדוע?
- אילו מרכיבי פעילות לא משובצים בכלל? (בדרך כלל: זמני עצירה, משימות מסלול ומעט מאוד זמני צופיות)
- האם מדריכי השכבה שלנו עושים שימוש באתר? אם לא- מדוע? יש להם משתמשים לאתר? האם הם מחוברים לתפיסה החינוכית של אתר המסע?
פתיחת מסלול
- איך פותחים מסלול בשבט?
- האם יש איזו התכנסות חגיגית? האם פורסים בפני צוותי ההדרכה את המועדים הייחודים מלוח השנה למסלול הקרוב?
- האם יש עוגנים שבטים/ גדודים?
- האם כל הקבוצות בשבט שיבצו זמן לתכנון והפקת משימת מסלול?
צוותי ההדרכה
- כיצד המרכזות הצעירות מלוות את צוות הרשג”דים? האם יש זמן קבוע לישיבות צוות מרכזים/ צוות רשג”דים? מה המקום שלך בישיבות הרשג”דים? מה התוכן של ישיבות הרשג”דים וישיבות המרכזים הצעירים מעבר להודעות ומעבר על הלו”ז השוטף? האם יש בהן נקודות מבט, זמני משחק, משימת מסלול צוותית?
- כיצד הרשג”דים מלווים את המדריכים בשבט? האם לכל הצוותים יש זמן קבוע לשיבת צוות? האם לרשג”דים יש מסלול משלהם לישיבות הצוות?
- מי מלווה את מדריכי ט’ בשבט וכיצד הוא עושה זאת? האם יש זמן קבוע לישיבת צוות? האם הצוות מחובר לתפיסה החינוכית של התנועה? מדריך ע”פ התפיסה הזו (כלומר: לפי המסע בצופים)? מה גודל הקבוצות בשכבת ט’ (לשאוף לקבוצות כמו בשאר השבט, כלומר עד 25 חניכים לכל היותר)?
- האם קיימות פעולות שכבה באופן תדיר בשבט? האם קיימות ישיבות צוות בוגר? הכשרה למדריכי השכבה? האם למדריכי השכבה יש משתמשים לאתר המסע בצופים? הם מחוברים ומכירים את התפיסה החינוכית? האם יש להם עוגנים שבחרתם שייכנסו לכל שכבות השכב”ג? האם בתכנון המסלול הכנסתם זמן למשימות מסלול קבוצתיות/ שכבתיות?
לסיכום: תמיד יהיו מצבים דחופים וחשובים יותר (לכאורה) ממצב ההדרכה. הדרכה היא רק לעיתים רחוקות מצב חירום ולא פעם היא נדחקת על ידי המרכז/ת לטובת “כיבוי שריפות” והתמודדות עם אתגרי היומיום. עלינו להעניק מרחב לשיח על הדרכה, לאזן את ההתעסקות הבירוקרטית שהיא חלק בלתי נפרד מעבודת המרכז/ת ולהעביר לו/ה את המסר שהוא/היא הדמות החינוכית המובילה ולכן האחריות על רמת ההדרכה בשבט נמצאת אצלה/ו.

60 דק’

אין
