
שמור\י תוכן

אין

עטים ופתקים

40 דק’
נבקש מכל משתתף/ת לכתוב על דף תשובות לשאלות הבאות:
- אם מסלול 4 בשבילי היה מאכל, איזה מאכל הוא היה?
- איזה רגע במסלול האחרון זכור לי במיוחד?
- במשפט אחד, למה אני מצפה במסלול 5?
לאחר מכן נקום, נסתובב בחדר ונחליף זהויות. בכל פעם שניתקל בחבר/ה, נלחץ יד, נציג את עצמנו ונענה על שלושת השאלות. באותו רגע למעשה החלפנו זהות ומעתה אנחנו מציגים עצמנו בשם אחר, עם התשובות שהשאלנו מאותו חבר. כך הלאה עד שהחלפנו זהות פחות או יותר עם כל המשתתפים.
בתום החלק הראשון מתיישבים, כל אחד עם הזהות שנישאר בה ועושים סבב. החבר/ה שזו התשובה המקורית שלו מוזמן להגיב: עד כמה זה דומה לתשובה הראשונית שלי או שזה השתנה בדרך? וכמובן מוזמן להגיב על התשובות שלו (למה דווקא המאכל הזה? ספר עוד על הרגע שזכור לך.)
נספחים: אין
עזרים: עטים
זמן פעילות: 10 דק’
נבחר זמן צופיות מאחת השכבות, ממסלול 5, כל דבר שנראה לנו מאתגר ומהנה. נלמד את המשתתפים ונעשה אותו ביחד.
**ניתן להיעזר בסרטון הצופיות כדי ללמוד את זמן הצופיות הנבחר לפני ההכשרה.
נספחים: אין
עזרים: בהתאם לזמן הצופיות שנבחר
זמן פעילות: 15 דק’
- מדוע לדעתכם “בזבזנו” זמן הכשרה כדי לשחק ולעשות זמן צופיות ביחד?
**כי ממש כמו ברוח המסע – החוויה היא במרכז וכמו שאנחנו מצפים מהרשג”ד שלנו לבחור זמן צופיות מהמסלול הקרוב ולתרגל אותו ביחד כצוות כך גם אנחנו נוהגים. וכמו שאנחנו מצפים מהמרכז/ת הצעיר/ה לעשות זמן משחק עם הרשג”דים, כך גם אנחנו.
- איך אתם מתכננים להכין את הצוותים החינוכיים שלכם למסלול 5? באיזה אופן?
- מה הייתם רוצה שיהיה אחרת ממסלול 4?
נספחים: אין
עזרים: אין
זמן פעילות: 15 דק’