
שמור\י תוכן
מתחילים ביחד בצפייה בקטע מסרטון אין הר גבוה מידי.
דיון בשאלה:
- מה חשבתם על הסרט?
- מה תפס אתכם במיוחד?
- האם לדעתכם פעילות מסוג זה של טיול מתאימה לחניכי צמי”ד/ שילוב? מה הערך המוסף של טיול עבור החניכים שלנו?
- מה הקבוצה מרוויחה מיציאה של חניכי צמי”ד והשתלבות לטיולים?
נספחים: אין
עזרים: אין
זמן פעילות: 10 דק’
נחלק את המרכזים לארבע קבוצות – כל קבוצה תקבל סימולציה ותתבקש לדון בה.
נחזור למליאה ונשתף.
ננסה לדלות מתוך הסיטואציות אילו אתגרים עלולים לצוף עם יציאתם של חניכי צמי”ד לטיולים.
לסיכום:
נעבור עם המרכזים על מספר כלים ראשוניים לעבודה עם חניכים לקראת טיול:
- בניית לו”ז אישי עם החניך. מטרת הלוז האישי לאפשר יכולת בחירה עבור החניך ולתת לו לקחת אחריות על הלוז האישי שלו.
- ספר הכנה לטיול ולטיול עצמו. הספר נועד לספר את סיפור ההערכות לטיול הוא מצמצם את מרחב הזרות וממחיש לחניך מה קורה בטיול.
- התייעצות עם מחנכת כיתה/ יועצת/ מדרכי עבר בנוגע למסוגלות של החניך והתמודדויות עם ניסיונות עבר בטיולי בית ספר ולינה מחוץ לבית.
- שיחת תיאום ציפיות עם ההורים.
- הצמדה של מדריך עזר נוסף לקבוצה.
נספחים: אין
עזרים: אין
זמן פעילות: 5 דק’