
שמור\י תוכן
לקראת שיחה זו יש לתת למרכז/ת למלא את השאלון – “שאלות מכוונות למנהיג בדרך למציאת חזונו החינוכי”
- נתחיל במעבר משותף על השאלון, לפני שנשמע את התשובות שענה המרכז חשוב לשאול כיצד הרגיש במהלך מילוי השאלון, האם היו שאלות שהתקשה לענות עליהן, האם היו שאלות שבזכותן גילה על עצמו משהו חדש, האם השאלון חידד עבורו את הזהות החינוכית שלו או אולי גרם לבלבול. המטרה של המעבר המשותף היא הכרות שלך כמלווה לגבי תפיסותיו של המרכז והמקום בו הוא נמצא בתהליך הגיבוש של זהותו החינוכית. זה הזמן כמובן להרגיע ולהסביר שחלק נכבד ממטרת הליווי זה חידוד וגיבוש זהות חינוכית כך שגם אם לחלק מהשאלות אין לו כרגע תשובות זה דבר שחשוב לדעת היום על מנת לעבוד ביחד כך שבעוד חצי שנה /שנה יידע לענות עליהן.
- לאור התשובות בשאלון והשיח שהתפתח בעקבותיהן נבקש מהמרכז לנסח 2-3 ערכים מרכזיים המגדירים אותו כאיש חינוך. זוהי משימה לא פשוטה ומרכזים רבים שלנו יצטרכו עזרה והכוונה ממך המלווה.
- לאחר ניסוח הערכים המרכזיים נעבור ביחד על מסמכים שונים בהם מוסברת התפיסה החינוכית של תנועת הצופים- דמות הבוגר/ת, ייעוד התנועה, עשר מידות הצופה
- כעת נחשוב ביחד כיצד הערכים אותם כתב המרכז משתלבים עם התפיסה החינוכית של התנועה ויכולים לבוא לידי ביטוי בשבט.
שיחה נוספת בנושא תתקיים בתלת 3.
בשלב זה חשוב מאוד לראות אם יש פער גדול בין התפיסה החינוכית של התנועה לתפיסת המרכז להסביר ולגשר על הפערים. - מלווה בשנתו/ה הראשונה בתפקיד- חשוב לפני קיום השיחה לעשות רפלקציה אישית, לענות על השאלון ולהבין מה החזון האישי שלך.