לקראת מסלול 1: מה החזון שלי לגבי ישיבות הצוות בשבט?

Loading

שמור\י תוכן

3

דפים,עטים, מקרן וקלסרים

2

אין 

1

50 דק’

נבקש מהמשתתפים לתאר כיצד נראית ישיבת צוות (רשג”דית וצוות מדריכים) טיפוסית אצלם בשבט בשירה מדוברת. מרכזים ותיקים ישתפו מניסיון ומרכזים חדשים ממה שהם מבינים שקרה בשבט עד כה או מנסיונם כמדריכים/רשג”דים.

משפט פתיחה: כשנכנסתי לישיבה של צוות ___ (השלם את הגדוד) לא האמנתי/ הבנתי/ ראיתי/ היה לי ברור ש….

נקודות להתייחסות: מה האווירה? באיזה סטינג נפגשים? על מה מדברים? מה עושים? איזה תפקיד הרשג”דית לוקחת במהלך הישיבה?

משתפים בקטעים במופע חופשי שבמסגרתו בכל פעם קופץ/ת מרכז/ת אחרת לקדמת החדר ומקריא/ה בפני כולם. אין נכון ולא נכון, זו יצירה אישית ולכן יש לעודד כמה שיותר משתתפים לשתף בקטעים וכמובן לפרגן ולמחוא כפיים בהתלהבות.

הערות למדריך: מומלץ להסביר מה זה ספוקן וורד (שירה מדוברת) ולצפות בקטע או שניים ברשת ביחד לפני שמתחילים במשימה לטובת ההשראה והביטחון.

נספחים: אין

עזרים: דפים, עטים ומקרן

זמן פעילות: 25 דק’

נחלק את המעגל לקבוצות קטנות לפי: רשג”דית, מדריכים – מדריכי ט’ וכל השאר. אפשר יותר מקבוצה אחת שתעסוק באותו קהל יעד.

כל קבוצה תתבקש לחשוב: מה מעסיק את ממלא התפקיד במסלול הראשון?

**המדריכים שלנו לדוגמא בתקופה הזאת של השנה עסוקים בגיוסים, התמודדות עם חניכים מאתגרים, התמודדות עם הורים, עבודה מול בי”ס, ליווי משימת מסלול ועוד…

בשלב הבא כל קבוצה תיכנס לאתר המסע בצופים להכשרה של אותו ממלא תפקיד

(קבוצת הרשגדים של רשג”דים, מלווי ט’ של מלווי ט’ וכו’…)

נבקש מכל קבוצה לעיין בהכשרות ולנסות לבנות תכנית ישיבות למסלול 1 על פי מרכיבי המסע שיענו על מה שמעסיק את קהל היעד. מומלץ להתעכב על עמוד ‘היכרות עם המסלול’.

נסיים בשיתוף במליאה:

  • איך הייתה החוויה של הרכבת ישיבות הצוות עבורי?
  • מה אנחנו צריכים לעשות כדי שממלאי התפקידים הצעירים שלנו יקיימו תהליך דומה לתרגיל הקצר שעשינו כעת לקראת כל פתיחת מסלול?

נספחים: אין

עזרים: קלסרים לכל קבוצה (מרכז/ת צעיר/ה, רשג”ד/ית, מלווה ט’)

זמן פעילות: 25 דק’

  • דוגמה זה לב העניין בכל הנוגע לישיבות צוות. כל הישיבות בשבט, מישיבת פעילים ועד ישיבות מרכזים צריכות להתקיים ברוח המסע בצופים.
  • אם נבלה את ישיבות הצוות בכתיבת פעולות אנחנו נחטא לאחת המטרות המרכזיות של המסע והוא ליווי וחניכה של המדריכים והמשך ההכשרה שלהם גם אחרי שנת ט’.
  • הרשג”ד הוא המדריך של הצוות ולא “המנהל” שלו. ישיבות הצוות צריכות לדמות יותר לפעילות מאשר לישיבה במפעל לייצור שיש.

נספחים: אין

עזרים: אין

זמן פעילות: אין

חבר.ת צוות הנהגה יקר.ה!

תכנית ההכשרות למרכזי.ות שבטים נבנתה מתוך ראיה הוליסטית
המסתכלת על כלל ההכשרות שמרכז.ת השבט עובר.ת מרגע הכניסה לתפקיד.

התכנית בנויה מהכשרות הסמכה
המועברות בפורום תנועתי – קורס בסיסי, קורס מתקדם והכשרת בטיחות.

אתר זה נועד לשמש ככלי עבורך, חבר.ת צוות ההנהגה, לבנות תכנית הכשרות מקיפה,
איכותית ומדויקת עבור מעגל המרכזים.ות בהנהגתך.

בהצלחה!
דילוג לתוכן