
שמור\י תוכן
הצעות לליווי
מדדי הצלחה למרכז/ת שבט מצורפים בלינק המצורף כאן.
ליווי מדדי הצלחה בתחילת התפקיד
** ניתן להתאים ליווי זה לישיבת מרכזים/ות ביום אוריינטציה הנהגתי בתחילת השנה.
מהם מדדי ההצלחה של מרכז/ת שבט?
מתודה 1: פירוק
נניח על השולחן את מרכיבי תפקיד מרכז/ת שבט כאשר כל מרכיב יודפס על פתק נפרד.
נבקש מהמרכז/ת לחלק את מרכיבי התפקיד לפי קריטריונים שונים. לדוגמה: מרכיב שיאתגר אותי, מרכיב שאני חושש/ת ממנו, מרכיב שאני שוא/ת לקדם בשבט, מרכיב שנמצא באזור הנוחות שלי וכד’.
מתודה 2: שיתוף
נשאל את המרכז/ת:
מדוע בחרת לחלק את מרכיבי התפקיד לקריטריונים אלה? (נבחר מספר מרכיבים שמעניינים אותנו בהקשר צי”ר הפיתוח של המרכז וננסה להתעמק בבחירה שלהם/ן לקריטריון).
מהי בשבילך הצלחה בתפקיד? האם היא ניתנת למדידה? אם כן, איך תדע שהצלחת?
מה את/ה צריך על מנת להצליח (מהליווי, מהקולגות, מעצמך)?
מתודה 3: הסבר
לבסוף נעבור עם המרכז/ת על מסמך מדדי ההצלחה למרכז/ת שבט.
הערה למלווה: ניתן לסמן מספר מדדים אותם ת/ירצה המרכז/ת לקדם בחלק הראשון של השנה ולחזור איתו לבדיקה עליהם בשיחת הערכה/ ליווי האמצע הנוגע למדדי ההצלחה.
ליווי באמצע תפקיד
מה השגתי עד כה ולאן ארצה להמשיך?
מתודה 1: התבוננות
נדפיס לפני הליווי את מסמך מדדי ההצלחה למרכז/ת השבט. נבקש מהמרכז/ת לסמן ב-3 צבעים שונים את עמדתו לגבי על כל אחד מהמדדים השונים:
ירוק- עמדתי במדד ההצלחה
צהוב- עמדתי באופן חלקי במדד ההצלחה
כתום- לא עמדתי כלל במדד ההצלחה
מתודה 2: פירוק
נבחר כמה מדדי ההצלחה שנרצה להעמיק בהם בהתאם לצי”ר הפיתוח האישי של המרכז/ת וננסה יחד להבין מדוע אותו מדד נצבע בצבע הנבחר.
נשאל:
מה סייע לי להצליח?
מה עיכב את התקדמותי?
מה בהתנהלות ארצה לשמר? מה ארצה לעשות אחרת?
באילו מדדי הצלחה ארצה לעמוד במחצית השנייה של השנה?