טיול חנוכה- סימולציות: מה מרכז הכובד שלי כמרכז/ת או מדריך/ת שכבה במהלך הטיול? על מה עליי לשים דגש?

Loading

שמור\י תוכן

מסר : הטיול מייצר הרבה הזדמנויות חינוכיות. עלינו להיות ערים אליהן כדי שנוכל לנצל אותן. אנו עסוקים בתהליך ההכנה הקפדני ובניסיון להעביר לחניכים תהליך משמעותי, חשוב שנזכור כי ההזדמנויות החינוכיות הרבות שמתרחשות בטיולים הן הסיבה ליציאתנו לטיולים (ככל שננצל אותן כמובן).

 

 

2

דפים, כלי כתיבה

1

60 דק’

נחלק את מעגל המרכזים ל-3 קבוצות. כל קבוצה תעבור על 2 סימולציות ותתמודד איתן. כדאי לחלק מרכזים מאותו השבט לקבוצות נפרדות.

השאלות המרכזיות– מה דורש זמן עצירה ומה לא? במידה וכן- איך ומה נעשה? במידה ולא- מה נעשה במקום?

לאחר מכן, נבקש מכל קבוצה לשתף את המעגל באחת מהסימולציות.

סימולציה 1: בערב השלישי של הטיול את מגלה ששלושה חניכים מהשבט לקחו מזרוני שטח של חניכים משבטים אחרים וישנו עליהם בשני הלילות האחרונים.

סימולציה 2: נודע לך שערב לפני היציאה לטיול יש מסיבת תיכון. אתה מבין שיש שכב”גיסטים בשבט שמתכוונים ללכת. בבוקר הטיול החניכים מגיעים בהאנג אובר.

סימולציה 3: במהלך הערב פתאום אתה שם לב שאתה נשאר רק עם הבנות. מסתבר שיש מסורת ארוכת שנים בשבט שבערב האחרון הבנים עושים טקס כניסה לבנים של שכבת השישיות.

סימולציה 4: בעודך עוברת בין השבטים, את רואה את אחת ממדריכות השכבה שלך מעבירה פעילות לקבוצה שלה. כשאת מקשיבה לפעילות את מבינה שהם משחקים “כמה נמוך תרד/י?” ובמסגרת המשחק שתי בנות מתנדבות להוריד את החולצה והמכנסיים ולרוץ בתחתונים ובחזייה בחניון.

הערות למדריך:  כל קבוצה  תבחר סימולציה ותציג בפורום הגדול, הדגש הוא על השימוש ב”זמן עצירה”

[נספחים] נספחים: סימולציות גזורות

[עזרים] עזרים: אין

[זמן] זמן פעילות: 40 דק’

ייצוג בעזרת קירות מדברים

נתלה על הקירות דפים, בכל דף יהיה כתוב חלק אחר של הטיול, ונבקש מהמשתתפים/ות לעבור בין הדפים ולכתוב איזו הזדמנות חינוכית יכולה להיות בכל חלק כזה של הטיול. לאחר מכן נקרא ביחד את עיקרי הדברים שעלו תוך הסתכלות ביקורתית אישית על עצמנו כמדריכים/ות- עד כמה אנחנו רואים/ות בחלקים האלה הזדמנות חינוכית?
דוגמאות לכותרות הדפים: בישול צופי, תהליך הכנה לטיול, ועדות חניכים/ות, הליכה במסלול, התמודדות עם אירוע לא נורמטיבי.

למדריך/ה- דוגמה לדברים שעשויים לעלות בכתיבה של המרכזים בדפים השונים: הליכה במסלול- חניך/ה שהולכ/ת מאחור, חניך/ה שנתקל/ת בקושי פיזי ולא רוצה להמשיך ללכת, חניך/ה עם פחד גבהים, הליכת בדד, חלוקה לאחוות קטנות, וכו’.

נספחים: אין

עזרים: דפים ועטים/ טושים לקירות מדברים

זמן פעילות: 20 דק’

חבר.ת צוות הנהגה יקר.ה!

תכנית ההכשרות למרכזי.ות שבטים נבנתה מתוך ראיה הוליסטית
המסתכלת על כלל ההכשרות שמרכז.ת השבט עובר.ת מרגע הכניסה לתפקיד.

התכנית בנויה מהכשרות הסמכה
המועברות בפורום תנועתי – קורס בסיסי, קורס מתקדם והכשרת בטיחות.

אתר זה נועד לשמש ככלי עבורך, חבר.ת צוות ההנהגה, לבנות תכנית הכשרות מקיפה,
איכותית ומדויקת עבור מעגל המרכזים.ות בהנהגתך.

בהצלחה!
דילוג לתוכן