ט”ו בשבט – מה בין צמיחה לתהליך פיתוח אישי? כיצד אני מאפיין את התפקיד שלי כאיש חינוך בתוך תהליך צמיחת החניכים שלי?

Loading

שמור\י תוכן

מסר: ט”ו בשבט הוא ראש השנה למניין שנים של פירות העצים בארץ ישראל. ביום זה מרבים באכילת פירות העץ, במיוחד מפירות שבעת המינים, ויש הנוהגים לערוך בו גם סדר ט”ו בשבט. היום הוא מצויין כחג טבע, בו נוטעים עצים ועוסקים בענייני איכות הסביבה.
חג זה זוהי הזדמנות לנהל שיח על צמיחתנו האישית, וכמו כן על מאפייני החג.
2

טושים/צבעים ודפי כתיבה

1

70 דק’

נחלק לכל מרכז/ת גזרי נייר עיתון, צבעים, טושים, ודפים חלקים, ונבקש מכל אחד/ת לצייר את העץ אשר מאפיין אותם.
יכולים להתייחס להנחיות הבאות או להכין כל שעולה על רוחם/ן-
שורשים ואדמה
גזע
נוף
פרי
עלים

[נספחים] נספחים: אין

[עזרים] עזרים: טושים/צבעים ודפים

[זמן] זמן פעילות: 15 דק’

סבב שיתוף במידה ורוצים, השתתפות חופשית.

[נספחים] נספחים: אין

[עזרים] עזרים: אין

[זמן] זמן פעילות: 15 דק’

  • האם אנחנו מרוצים מהעץ שיצרנו? איזה דמות חינוכית הוא משקף ומדוע?
  • מה חסר לי בעץ שאני היום- על מנת שאצליח כמרכז להגשים את מטרותיי?
  • האם פרותינו מספיק בשלים על מנת להזין אחרים? כיצד אנו מסייעים לחניכים לצמוח בעזרת פירותינו?
  • איזה עץ נרצה להיות בסוף שנה?
  • איזה עץ נרצה שחניכינו יהיו?

[נספחים] נספחים: אין

[עזרים] עזרים: אין

[זמן] זמן פעילות: 20 דק’

 כעת נדבר מעט על ט”ו בשבט ומאפייני החג, נתחיל ונשאל:
האם חוגגים את ט”ו בשבט אצלנו בבית? מדוע?
מה ההכרח שלנו לחגוג לציין את יום זה בתנועת הצופים?
כיצד ניתן לעשות זאת ובאיזה אופן?

[נספחים] נספחים: אין

[עזרים] עזרים: אין

[זמן] זמן פעילות: 20 דק’

חבר.ת צוות הנהגה יקר.ה!

תכנית ההכשרות למרכזי.ות שבטים נבנתה מתוך ראיה הוליסטית
המסתכלת על כלל ההכשרות שמרכז.ת השבט עובר.ת מרגע הכניסה לתפקיד.

התכנית בנויה מהכשרות הסמכה
המועברות בפורום תנועתי – קורס בסיסי, קורס מתקדם והכשרת בטיחות.

אתר זה נועד לשמש ככלי עבורך, חבר.ת צוות ההנהגה, לבנות תכנית הכשרות מקיפה,
איכותית ומדויקת עבור מעגל המרכזים.ות בהנהגתך.

בהצלחה!
דילוג לתוכן