
שמור\י תוכן
שאלה מרכזית: על מה אנו צריכים.ות לחשוב לקראת ימי הפעילות הבאים?
מתודה 1- שיתוף
נפתח את המפגש בסבב ‘מה נשמע’- ניתן להיעזר במנחה לשיח רגשי קבוצתי ובהצעות לפעילות המעודדת שיח רגשי-קבוצתי.
מתודה 2- חשיבה משותפת+ פירוק+ עשייה
שלב ראשון- פרופיל חניך.ה
נחלק את המשתתפים.ות לזוגות (כל זוג רשג”דים.ות אחראים.ות על אותה שכבת גיל).
נבקש מכל זוג לבנות פרופיל של חניך.ה בעת משבר ולחימה.
שאלות מנחות:
מה הסביבה הפיזית?
מה מערכות היחסים המרכזיות בחייו?
למה החניך.ה חשוף.ה כרגע?
איך נראת שיגרת החניך.ה?
מה האתגרים המרכזיים עימם מתמודד?
מה המסגרות המרכזיות בחייו?
אילו תחושות הוא/ היא עימו.ה בימים אלו?
ממה הוא/ היא מפחד.ת?
מה נותן לו.ה כוח?
שלב שני-פרופיל קבוצה
נחבר בין הזוגות לחדרים/ קבוצות גדולות יותר (לפי אותה שכבת גיל).
נבקש מכל זוג להציג את הפרופיל שיצר.
שאלות מנחות לדיון:
אילו קווי דימיון זיהתם.ן בין הפרופילים השונים?
מה נקודות השוני?
איזו קבוצה נוצרת לנו בחיבור האפיונים השונים?
האם יש אפיון נוסף שהייתם.ן מוסיפים לקבוצה זו?
הערה: חשוב להדגיש את גיוון החניכים.ות בקבוצה ואת האתגרים השונים שהם מביאים עימם.ן- עלינו להכיל את השונות ולאפשר מרחב כמה שיותר מגוון במפגשים הקבוצתיים (שיח רגשי, זמני תוכן/ נקודות מבט מגוונות, פעילות הפגתית, התנדבות וכד’).
שלב שלישי- מפרופיל קבוצה לפרופיל תוכן
שאלות לדיון בקבוצות הקטנות:
על מה אני צריך.ה לחשוב לקראת הפעילויות הבאות? (מומלץ לכתוב את עיקרי הדברים/ להשתמש בענן מילים).
בהתאם למאפייני הקבוצה שדיברנו עליהם קודם, הצרכים והרצונות- כיצד תראה פעילות צופית בימים הקרובים?
מה השאלות המרכזיות בהן נרצה לעסוק? (ניתן להיעזר גם באתר המסע בצופים).
הערה: שלב זה נתון להתאמת ההנהגה- במידה ומתאפשר ניתן להקדיש זמן זה לזמן עבודה משותף- בניית תכנים/ מסלול אלטרנטיבי וכד’.
מתודה 3- דיון בשאלה
נחזור למליאה. כל קבוצה תציג את עיקרי הדברים עליה דנו המשתתפים.ות.
נשאל: איך אני כרשג”ד מוציא דברים אלה לפועל?
מה יכול לסייע לי?
מה יכול לעכב אותי?
ממה אני חושש.ת?
מה נדרש ממני?
דגשים לשיח:
– חשיבותו של המעגל ההנהגתי/ תנועתי לטובת למידת עמיתים.
– לא להמציא את הגלגל- להיעזר בתכנים קיימים (אתר צופים לכל מצב).
– למשב פעולות- לטובת דיוק את המדריך.ה ושל התוכן בהתאם לקבוצה.
– להציף דברים בזמן אמת (חובת דיווח וחובה מוסרית).
– לדעת לבקש עזרה.
– במידה ומתאפשר להסתובב בין פעילויות.
– להקפיד על תקשורת רציפה עם ההורים.
– הקפדה על ישיבות צוות- מודלינג למפגש שמתחיל בשיח רגשי ועובר למקצועי.
– שמירה קשר אישי רציף עם המדריכים.ות ועם המרכז.ת הבוגר.ת.