הצעה לפורום רשג”דים.ות

Loading

שמור\י תוכן

שאלה מרכזית: על מה אנו צריכים.ות לחשוב לקראת ימי הפעילות הבאים?

 

מתודה 1- שיתוף

נפתח את המפגש בסבב ‘מה נשמע’- ניתן להיעזר במנחה לשיח רגשי קבוצתי ובהצעות לפעילות המעודדת שיח רגשי-קבוצתי.

 

מתודה 2- חשיבה משותפת+ פירוק+ עשייה

שלב ראשון- פרופיל חניך.ה

נחלק את המשתתפים.ות לזוגות (כל זוג רשג”דים.ות אחראים.ות על אותה שכבת גיל).

נבקש מכל זוג לבנות פרופיל של חניך.ה בעת משבר ולחימה.

שאלות מנחות:

מה הסביבה הפיזית?

מה מערכות היחסים המרכזיות בחייו?

למה החניך.ה חשוף.ה כרגע?

איך נראת שיגרת החניך.ה?

מה האתגרים המרכזיים עימם מתמודד?

מה המסגרות המרכזיות בחייו?

אילו תחושות הוא/ היא עימו.ה בימים אלו?

ממה הוא/ היא מפחד.ת?

מה נותן לו.ה כוח?

 

שלב שני-פרופיל קבוצה

נחבר בין הזוגות לחדרים/ קבוצות גדולות יותר (לפי אותה שכבת גיל).

נבקש מכל זוג להציג את הפרופיל שיצר.

שאלות מנחות לדיון:

אילו קווי דימיון זיהתם.ן בין הפרופילים השונים?

מה נקודות השוני?

איזו קבוצה נוצרת לנו בחיבור האפיונים השונים?

האם יש אפיון נוסף שהייתם.ן מוסיפים לקבוצה זו?

הערה: חשוב להדגיש את גיוון החניכים.ות בקבוצה ואת האתגרים השונים שהם מביאים עימם.ן- עלינו להכיל את השונות ולאפשר מרחב כמה שיותר מגוון במפגשים הקבוצתיים (שיח רגשי, זמני תוכן/ נקודות מבט מגוונות, פעילות הפגתית, התנדבות וכד’).

 

שלב שלישי- מפרופיל קבוצה לפרופיל תוכן

שאלות לדיון בקבוצות הקטנות:

על מה אני צריך.ה לחשוב לקראת הפעילויות הבאות? (מומלץ לכתוב את עיקרי הדברים/ להשתמש בענן מילים).

בהתאם למאפייני הקבוצה שדיברנו עליהם קודם, הצרכים והרצונות- כיצד תראה פעילות צופית בימים הקרובים?

מה השאלות המרכזיות בהן נרצה לעסוק? (ניתן להיעזר גם באתר המסע בצופים).

הערה: שלב זה נתון להתאמת ההנהגה- במידה ומתאפשר ניתן להקדיש זמן זה לזמן עבודה משותף- בניית תכנים/ מסלול אלטרנטיבי וכד’.

 

מתודה 3- דיון בשאלה

נחזור למליאה. כל קבוצה תציג את עיקרי הדברים עליה דנו המשתתפים.ות.

נשאל: איך אני כרשג”ד מוציא דברים אלה לפועל?

מה יכול לסייע לי?

מה יכול לעכב אותי?

ממה אני חושש.ת?

מה נדרש ממני?

 

דגשים לשיח:

–  חשיבותו של המעגל ההנהגתי/ תנועתי לטובת למידת עמיתים.

– לא להמציא את הגלגל- להיעזר בתכנים קיימים (אתר צופים לכל מצב).

– למשב פעולות- לטובת דיוק את המדריך.ה ושל התוכן בהתאם לקבוצה.

– להציף דברים בזמן אמת (חובת דיווח וחובה מוסרית).

– לדעת לבקש עזרה.

– במידה ומתאפשר להסתובב בין פעילויות.

– להקפיד על תקשורת רציפה עם ההורים.

– הקפדה על ישיבות צוות- מודלינג למפגש שמתחיל בשיח רגשי ועובר למקצועי.

– שמירה קשר אישי רציף עם המדריכים.ות ועם המרכז.ת הבוגר.ת.

חבר.ת צוות הנהגה יקר.ה!

תכנית ההכשרות למרכזי.ות שבטים נבנתה מתוך ראיה הוליסטית
המסתכלת על כלל ההכשרות שמרכז.ת השבט עובר.ת מרגע הכניסה לתפקיד.

התכנית בנויה מהכשרות הסמכה
המועברות בפורום תנועתי – קורס בסיסי, קורס מתקדם והכשרת בטיחות.

אתר זה נועד לשמש ככלי עבורך, חבר.ת צוות ההנהגה, לבנות תכנית הכשרות מקיפה,
איכותית ומדויקת עבור מעגל המרכזים.ות בהנהגתך.

בהצלחה!
דילוג לתוכן