
שמור\י תוכן
שאלה מרכזית: מה הם האתגרים ומה הכלים שעומדים לרשותנו בהובלת צוות בימי לחימה ומשבר?
מתודה 1- שיתוף
נפתח את המפגש בסבב ‘מה נשמע’- ניתן להיעזר במנחה לשיח רגשי קבוצתי ובהצעות לפעילות המעודדת שיח רגשי-קבוצתי.
מתודה 2- חשיבה משותפת+ פירוק
נחלק את המשתתפים.ות ל- 3 קבוצות קטנות/ לחדרים ונבקש מהם.ן לחשוב יחד על האתגרים ועל הכלים שעומדים בפניהם.ן בכל הנוגע להובלת צוות בזמן משבר ולחימה.
הקבוצה הראשונה תתמקד ברמה האישית (דאגה לעצמי).
הקבוצה השנייה תתמקד ברמה הקשר האישי (דאגה לצוותים כפרטים).
הקבוצה השלישית תתמקד ברמה הצוותית (דאגה לצוות כיחידה אחת).
בתום הזמן נחלק לכל קבוצה את החלק הרלוונטי אליה מהמאמר המצורף כאן.
שאלות מנחות לדיון:
האם מצאתם.ן קווי דמיון בין הדברים שאתם.ן כתבתם.ן לבין מה שמופיע בקטע מהמאמר?
האם ישנם.ן קווי שוני?
מה הייתם.ן מוסיפים.ות לדברי הכותבת?
המאמר נכתב על ידי יועצת ארגונית למנהלים.ות בעת משבר ולחימה. האם הייתם.ן משנים.ות בו משהו כדי שיתאים יותר לעולמכם.ן?
מה אתם.ן כבר מקיימים.ות מבין המלצות הכותבת?
מה הייתם.ן רוצים.ות לאמץ מדבריה? כיצד תיישמו זאת?
מתודה 3- דיון בשאלה
נחזור למליאה, כל קבוצה תציג את עיקרי הדברים עליהם דנו המשתתפים.ות.
נשאל: האם משהו מבין הדברים שהוצגו במליאה חידש לי מידע מסוים? מהו?
איזה חלק מבין החלקים שהוצגו במאמר מהווה בעבורי אתגר? כיצד אצליח לצלוח אותו?
מה הייתי רוצה לאמץ במסגרת עשייתי בזמן הקרוב?
אילו קווי דמיון ואילו קווי שוני קיימים בהובלת צוותים בין שיגרה לחירום?
כותבת המאמר מדגישה את חשיבות העשייה והמשמעות המופקת ממנה בימים אלו ואת חשיבות הצוות בעבור כל פרט בתוכו. כיצד דבר זה בא לידי ביטוי בצוותים שלנו?
אילו נקודות היינו רוצים לקדם בתוך הצוות?
אילו חיבורים אנו חושבים.ות שנכון לעשות בין הצוותים השונים?