
שמור\י תוכן
מסר : שפה יוצרת תפיסה שיוצרת מציאות. אנחנו כאנשי חינוך לא יכולים לתת לדברים לעבור לידינו, השפה בה משתמשים בשבט מייצרת תפיסה ומציאות תחת אחריותנו.

אין

מחשב וברקו

45 דק’
באמצעות השימוש באפליקציית ענן מילים (כאן יש כמה) נבקש מהמרכזים לרשום את כל הדברים שלא נעים להם לשמוע בשבט. כמובן שיש להקרין את ענן המילים מול כולם.
מחלקים את המרכזים לקבוצות קטנות (4-5 משתתפים בקבוצה).
כל קבוצה צריכה לענות על השאלות:
- מה הדבר שהכי מפריע לי לשמוע?
- על מה אני מגיב תמיד? למה?
- מה לפעמים יכול לעבור לידי בלי שאגיב?
- במה לפעמים גם אני נופל בשיח עם השכב”ג?
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: מחשב וברקו
[זמן] זמן פעילות: 20 דק’
חוזרים למליאה (במעגלי מרכזים גדולים כדאי לקיים בשתי קבוצות) ודנים בשאלות הבאות:
- הצופה טהור בדבריו ובמעשיו- מה זה אומר? האם זה קשור למציאות שלנו?
- האם שפה בהכרח מייצרת מציאות?
- מי מבנה את השפה בשבט?
- איפה עובר הקו בין הרצון להתחבר לילדים לבין הצורך להיות להם לדוגמא בהקשר השפתי?
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות: 20 דק’
הקרנת סרטון – “זה מה שמחכה לילדים ברשת”
לאחר מכן נשאל:
- איך אתה מרגיש לאחר שצפיתה בסרטון ?
- האם הוא מעביר את המסר של טוהר המילה ?
- האם אנו כצופים מחויבים יותר מכל אחד אחר?
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות: 5 דק’