
שמור\י תוכן
מסר : חגים הם הזדמנות חינוכית- הם מסמלים יותר מהכל תקופה של התחלה והתחדשות, חשבון נפש ובקשת סליחה, ציפייה לבאות לצד בחינת העבר. אנו כאנשי חינוך צריכים לעסוק בחגים עצמם- רקע, מהות, תוכן ושאילת שאלות.

אין נספחים

טושים וכלי כתיבה

60 דקות
כל משתתף/ת ת/יתבקש לצייר/ לכתוב סיטואציה בילדות שבה למגדר שלי הייתה חשיבות, כלומר שהבנתי שיש משמעות להיותי בן או בת.
אם הקבוצה מתקשה להבין את המשימה, אפשר לעזור באמצעות שאלות מנחות: האם במשפחה שלי התנהגו אחרת בכל מיני סיטואציות דומות אלי לעומת אח/ אחות? האם נמנע ממני לעשות משהו שאהבתי כי אני בן/בת וכו’…
נבקש מהמשתתפים/ות לשתף בחוויה.
נקודות לדיון:
- אילו מסרים מגדריים קיבלתי בבית? האם המודל שיש לי בבית הוא מודל שוויוני? מי אחראי בבית על איזה מטלות?
- אילו מסרים קיבלתי בבית הספר? בתנועת הנוער? מה הכי שווה להיות בתנועה? זה תפקיד של בנים או של בנות?
- האם אי פעם עשית משהו בגלל שהוא מצופה מהמגדר שלך למרות שלא באמת רצית לעשות אותו?
- האם אי פעם נמנעת מלעשות משהו בגלל המגדר שלך?
[נספחים] נספחים: למדריך- מרכיבי זהות מינית
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות: 10 דקות
כל משתתף/ת ת/יתבקש לצייר/ לכתוב סיטואציה בילדות שבה למגדר שלי הייתה חשיבות, כלומר שהבנתי שיש משמעות להיותי בן או בת.
אם הקבוצה מתקשה להבין את המשימה, אפשר לעזור באמצעות שאלות מנחות: האם במשפחה שלי התנהגו אחרת בכל מיני סיטואציות דומות אלי לעומת אח/ אחות? האם נמנע ממני לעשות משהו שאהבתי כי אני בן/בת וכו’…
נבקש מהמשתתפים/ות לשתף בחוויה.
נקודות לדיון:
- אילו מסרים מגדריים קיבלתי בבית? האם המודל שיש לי בבית הוא מודל שוויוני? מי אחראי בבית על איזה מטלות?
- אילו מסרים קיבלתי בבית הספר? בתנועת הנוער? מה הכי שווה להיות בתנועה? זה תפקיד של בנים או של בנות?
- האם אי פעם עשית משהו בגלל שהוא מצופה מהמגדר שלך למרות שלא באמת רצית לעשות אותו?
- האם אי פעם נמנעת מלעשות משהו בגלל המגדר שלך?
[נספחים] נספחים: למדריך- מרכיבי זהות מינית
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות: 10 דקות
כל משתתף/ת ת/יתבקש לצייר/ לכתוב סיטואציה בילדות שבה למגדר שלי הייתה חשיבות, כלומר שהבנתי שיש משמעות להיותי בן או בת.
אם הקבוצה מתקשה להבין את המשימה, אפשר לעזור באמצעות שאלות מנחות: האם במשפחה שלי התנהגו אחרת בכל מיני סיטואציות דומות אלי לעומת אח/ אחות? האם נמנע ממני לעשות משהו שאהבתי כי אני בן/בת וכו’…
נבקש מהמשתתפים/ות לשתף בחוויה.
נקודות לדיון:
- אילו מסרים מגדריים קיבלתי בבית? האם המודל שיש לי בבית הוא מודל שוויוני? מי אחראי בבית על איזה מטלות?
- אילו מסרים קיבלתי בבית הספר? בתנועת הנוער? מה הכי שווה להיות בתנועה? זה תפקיד של בנים או של בנות?
- האם אי פעם עשית משהו בגלל שהוא מצופה מהמגדר שלך למרות שלא באמת רצית לעשות אותו?
- האם אי פעם נמנעת מלעשות משהו בגלל המגדר שלך?
[נספחים] נספחים: למדריך- מרכיבי זהות מינית
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות: 10 דקות