
שמור\י תוכן

אין

אין

60 דק’
- עבודה מותאמת שבט: מרכזת השבט פועלת במרחב של ישוב/ שכונה ועל מנת להכיר את תפקידה, עלייה להכיר תחילה היכן השבט ממוקם, מהי הקהילה שעוטפת אותו וכיצד השבט ניתפס בעיני הקהילה.
- תפקיד המרכז בקהילה: על מנת שהמרכז יהיה רלוונטי בקהילה בה הוא פועל נכון יהיה למקם אותו כמוביל בתוך הקהילה. שבט הצופים אשר נותן מענה חינוכי לילדי הקהילה ורואה את הקהילה כחלק ממנו למעשה מקיים את מודל השבט הקהילתי.
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות: אין
נבקש מהמרכזת לצייר מעגל שיהווה את קהילת השבט. נבקש מהמרכזת לסמן את השבט בקהילה הזו.
- היכן הוא ממוקם ומדוע? היכן נמצא המרכז בקהילה?
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות: אין
- כיצד לדעתך הקהילה רואה את השבט?
- מי השותפים שלך בתוך הקהילה?
- מה הסטיגמה שיש על השבט?
- מה המיפוי הקהילתי ומיקום השבט בקהילה?
- איזה עוד פרויקטים / תוכניות פועלות בסביבת השבט?
- מי האוכלוסייה שמגיעה לשבט?
- האם יש בני נוער/ ילדות בקהילה שאינם מגיעים לשבט?
- האם אנו מתכננים להגיע אליהם בצורה כלשהי?
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות: אין
חשוב מאוד למקם את המרכז כציר מרכזי בקהילה בה הוא פועל, למיקום שלו יש חשיבות ואף השפעה על הצלחתו בתפקיד. כאשר אנשי ונשות הקהילה מכירים/ות את מרכז/ת השבט, משמעות הדבר היא כי הקהילה יודעת שיש שבט צופים פועל ומשמעותי.
[נספחים] נספחים: אין
[עזרים] עזרים: אין
[זמן] זמן פעילות: אין