מה בין רצוי למצוי בנוגע לחניכים וחניכות עם מוגבלות בשבט שלי?

Loading

שמור\י תוכן

3

אין

2

אין

1

60 דקות

  1. ניתן למרכז.ת מדבקות בצבעים שונים שמייצגים רמות שונות של מידת הסכמה:
    1. אדום- רחוק מאיפה שהייתי רוצה להיות
    2. כחול- בדיוק איפה שאני רוצה להיות
    3. לבן- לא בדיוק אבל בערך

    נניח דף עם משפטים והמרכזת תתבקש להדביק את המדבקות בהתאם למה שהיא חושבת/מרגישה שנכון:

    • בשבט שלי יש חניכי צמי”ד
    • אופן ההשתלבות של חניכי צמי”ד בשבט שלי תואמת את המסוגלות והרצון שלהם/ן
    • חניכים בקבוצות צמי”ד מרגישים חלק בלתי נפרד מהשבט, ועוברים את כל הפעילויות כמו כולם
    • חניכים בקבוצות צמי”ד בשבט יוצאים למפעלים, בהתאם ליכולות והרצון שלהם/ן
    • חניכים שמשתלבים בקבוצות הכלליות בשבט מרגישים חלק בלתי נפרד מהשבט, ועוברים את כל הפעילויות כמו כולם
    • חניכים שמשתלבים בשכב”ג קיבלו תפקידים משמעותיים בהתאם ליכולת והרצון שלהם/ן
    • חניכים שמשתלבים בשכב”ג מרגישים חלק בלתי נפרד מהשבט, ועוברים את כל הפעילויות כמו כולם
    • היכן ממוקם צוות צמי”ד בשבט שלי? ( גדוד נפרד, חלק מצוות בגדוד)
    • צוות צמי”ד בשבט שלי מוכשר לתפקיד ויודע כיצד להתמודד עם החניכים- באופן יחסי לשאר הקבוצות בשבט
    • אני יודע/ת לתת מענה לצוותי צמי”ד בשבט שלי בכל שאלה או סוגיה
    • אני מרגיש/ה בנח לתת מענה לצוותי צמי”ד בשבט שלי בכל שאלה או סוגיה

נספחים: דפים עם משפטים

עזרים: מדבקות

[זמן] זמן פעילות: אין

  • כשאת מסתכלת על הדף והמדבקות, אלו מחשבות/תחושות עיקריות עולות לך?
  • אילו דברים עובדים היטב, ואיפה יש דברים שצריך עוד לשפר?
  • מה חסר לך כמרכזת שבט כדי להתמודד עם התחום בשבט בצורה שהיית רוצה?

[נספחים] נספחים: אין

[עזרים] עזרים: אין

[זמן] זמן פעילות: אין

נחשוב יחד עם המרכזת ונבחר 3 פערים/צרכים מרכזיים שהיא היתה רוצה לשפר ולעבוד עליהם בתחום צמי”ד בשבט. לפי התשובות והתובנות שלה נחשוב יחד כיצד זה יכול לבוא לידי ביטוי בתלת הקרוב באופן פרקטי.

למשל:

  • הכשרות- נושאים מרכזיים להכשרה, את מי צריך להכשיר, מי הדמויות המכשירות
  • למידה- איפה חסר לה ידע ומי יכול לתת על כך מענה ובאיזה אופן
  • נקיטת פעולות פרקטיות לבניית עץ ארגוני בשבט ככוללני יותר (שני ימי פעילות בשבוע, חסל גדודי צמי”ד, חניכים מגיעים מהקהילה, הדרכה בזוג ועוד)

[נספחים] נספחים: אין

[עזרים] עזרים: אין

[זמן] זמן פעילות: אין

נפרוס דף עם משפטים מעוררי השראה ונבקש מהמרכזת לצייר/ לכתוב כיצד היתה רוצה לראות את השבט בעוד שנתיים מהיום בכל הנוגע לתחום צמי”ד.

אופציות למשפטים (כמובן אפשר להחליף ולהוסיף)

גדולים החולמים חלומות גדולים והופכים החלומות למציאות.

גדולים העוסקים במעשים קטנים והופכים את המעשים לגדולים.

אבל הקטנים החולמים על גדולות ואינם עוסקים בקטנות, אין להם עולם.

שכן החלומות, נשארים בחלומם. הקטנים בקטנותם והעולם תוהו ובוהו.” – משה צבי נריה

“כל חלומותנו ניתנים להגשמה אם רק יהיה לנו האומץ לשאוף אליהם בהתמדה.”- וולט דיסני

[נספחים] נספחים: אין

[עזרים] עזרים: אין

[זמן] זמן פעילות: אין

חבר.ת צוות הנהגה יקר.ה!

תכנית ההכשרות למרכזי.ות שבטים נבנתה מתוך ראיה הוליסטית
המסתכלת על כלל ההכשרות שמרכז.ת השבט עובר.ת מרגע הכניסה לתפקיד.

התכנית בנויה מהכשרות הסמכה
המועברות בפורום תנועתי – קורס בסיסי, קורס מתקדם והכשרת בטיחות.

אתר זה נועד לשמש ככלי עבורך, חבר.ת צוות ההנהגה, לבנות תכנית הכשרות מקיפה,
איכותית ומדויקת עבור מעגל המרכזים.ות בהנהגתך.

בהצלחה!
דילוג לתוכן