ההדרכה בשבט

Loading

שמור\י תוכן

3

אין 

2

אין

1

60 דקות

  1. שימת דגש על הדרכה בשבט.
  2. חיזוק התפיסה החינוכית של המרכז/ת. עבודה עם המסע בצופים היא הזדמנות עבור המרכזים לגבש ולבחון את התפיסה החינוכית שלהם. מה חשוב לו/ה? מה מפריע לו/ה בהתנהלות החינוכית של השבט? וכיצד ניתן להיעזר במסע בצופים כדי לחזק את מה שחשוב ולתקן את מה שמפריע?
  3. מוטיבציה וכלים להטמעת המסע בצופים. המרכז/ת והעבודה שלו/ה בשבט הם רק חלק ממהלך תנועתי רחב יותר. הצלחת תכנית ההדרכה תהיה משמעותית כאשר כל חניכי התנועה יעברו תהליך חינוכי מותאם, מתפתח, מגוון ומאפשר, לאור המסע בצופים. תפקידו של כל מרכז הוא לקדם ולהטמיע את התכנית כמיטב יכולתו (למשל, לא יכול להיות שלא משתמשים במסע בשבט בשנת ט’ שהיא המפתח להטמעה ארוכת טווח.) על השיחה להעניק עומק והבנה לתהליך וכן לסייע בהתמודדות עם האתגרים שבדרך.

השיחה מורכבת מרשימת שאלות ונושאים לדיון, רובם נוגעים לשימוש ולהכרות עם המסע בצופים בשבט. לקראת סופה של השיחה, מומלץ לסכם ביחד את התובנות והמסקנות המרכזיות שהגעתם/ן אליהן בשיחה ולהגדיר 1-2 יעדים אליהם תרצו להגיע בחודשים הקרובים בנושא ההדרכה והשימוש במסע בצופים בשבט.

[נספחים] נספחים: אין

[עזרים] עזרים: אין

[זמן] זמן פעילות: אין

  1. אילו פעילויות/מיומנויות/הכשרות העברת לצוות לאחרונה?
  2. באיזה אופן מתנהלות ישיבות הצוות של הרשג”דים? (האם יש שימוש בהכשרות? כיצד בונים תוואי מסלול עם הצוות?)
  3. כיצד המרכזות הצעירות חונכות את הרשג”דים? כיצד נראות ישיבות רשג”דים? האם מועברות הכשרות?
  4. ספר/י על משימת מסלול מוצלחת שקרתה בשבט. מה הפך אותה למוצלחת בעיניך?
  5. כיצד פועלת שנת הקורס?
  6. אילו נקודות זקוקות לחיזוק בשבט שלך בנוגע למסע בצופים? אפשר לחשוב ביחד על תהליך שקשור לאחת הנקודות החלשות. למשל – אם הם בורחים באופן שיטתי מנקודת מבט כי הם מפחדים משיח אקטואלי כדאי לחשוב איך עושים להם מודלינג ומסייעים לרשג”דים ולמדריכים בהדרגה להתפתח בנושא.
  7. האם יש קושי עם בעלי תפקידים או קהלים מסוימים? (מדריכות שנה שניה / רשג”דים / שמיניסטיות / ש”ש) אם כן – איזה מענה אפשר לתת לקושי הזה?
  8. האם עדיין קיימת התנגדות מהותית למסע בשבט? אם כן – האם היא גורפת? האם היא מבעלי תפקידים מסוימים? איך אפשר ונכון להתמודד איתה?
  9. לשימושך- מצ”ב נספח להתבוננות על מצב ההדרכה בשבט.

[עזרים] עזרים: אין

[זמן] זמן פעילות: אין

  • מהו הדבר החשוב ביותר בשבילך כשאת/ה בוחנ/ת את רמת ההדרכה בשבט?
  • מהו הדבר המפתיע ביותר ששמת לב אליו בפעם האחרונה שצפית בפעולות שכבה צעירה?
  • האם הדרכת השכבה בשבט שלך מגשימה את האידיאלים שלך לגבי ההדרכה בשבט? מהי משמעות הפער?
  • מ-1 עד 10 מהו הציון שהיית נותנת להדרכה בשבט? מהם הגורמים המשמעותיים שהשפיעו על התשובה שלך?

[נספחים] נספחים: אין

[עזרים] עזרים: אין

[זמן] זמן פעילות: אין

תמיד יהיו מצבים דחופים וחשובים יותר (לכאורה) ממצב ההדרכה. הדרכה היא רק לעיתים רחוקות מצב חירום ולא פעם היא נדחקת על ידי המרכז/ת לטובת “כיבוי שריפות” והתמודדות עם אתגרי היומיום. עלינו להעניק מרחב לשיח על הדרכה, לאזן את ההתעסקות הבירוקרטית שהיא חלק בלתי נפרד מעבודת המרכז/ת ולהעביר לו/ה את המסר שהוא/היא הדמות החינוכית המובילה ולכן האחריות על רמת ההדרכה בשבט נמצאת אצלה/ו.

[נספחים] נספחים:אין

[עזרים] עזרים: אין

[זמן] זמן פעילות: אין

חבר.ת צוות הנהגה יקר.ה!

תכנית ההכשרות למרכזי.ות שבטים נבנתה מתוך ראיה הוליסטית
המסתכלת על כלל ההכשרות שמרכז.ת השבט עובר.ת מרגע הכניסה לתפקיד.

התכנית בנויה מהכשרות הסמכה
המועברות בפורום תנועתי – קורס בסיסי, קורס מתקדם והכשרת בטיחות.

אתר זה נועד לשמש ככלי עבורך, חבר.ת צוות ההנהגה, לבנות תכנית הכשרות מקיפה,
איכותית ומדויקת עבור מעגל המרכזים.ות בהנהגתך.

בהצלחה!
דילוג לתוכן