
שמור\י תוכן
איך הופכים.ות למרכז.ת בוגר.ת?
מתלבטים, שולחות קורות חיים, באים לראיון, מקבלות תשובה חיובית, מוזמנים לחתום על החוזה ולכניסה לתפקיד, מתחילות בפועל ומקבלים חפיפה ומשם, לומדות את התפקיד.
איך הופכים.ות מישהו.י למרכז.ת בוגר.ת?
מקבלות את השם והטלפון, יוצרים קשר, בונות תוכנית כניסה לתפקיד, מבצעים חפיפה.
סוף שנת הפעילות ותחילת שנת הפעילות הבאה כוללת בתוכה החלפה של בעלי.ות תפקידים. במקביל, שבטים ממשיכים להתנהל באופן שוטף, שנת פעילות תשפ”ג מבוססת על מה שהתרחש בשנת פעילות תשפ”ב וכן הלאה.
אנחנו מגיעות אל תהליך כניסה לתפקיד וחפיפה עם ידע בסיסי על תהליכים משמעותיים שהתקיימו בשנה האחרונה ובשנים האחרונות, במחשבות על מה נרצה שימשיך גם לשנה הנוכחית או לשנים הבאות.
בשונה מהמרכז.ת הנכנס.ת, אנחנו פעמים רבות נכיר את בעלי.ות התפקידים שעתידים.ות להמשיך לשנה נוספת, את הקשר שהתקיים השנה ומה שחשוב לשים עליו דגש לקראת השנה הבאה.
תיק החפיפה הוא כלי מרכזי להעברת מידע קונקרטי יחסית על השבט, על התנהלות ועל התהליכים שעברו, אך לעיתים יש מי שת.יחווה אותו כ”קר” ולא מספיק מבהיר את החוויה של ריכוז השבט.
כדי להתאים את החפיפה בדרך הטובה ביותר צריך להתייחס למאפיינים שונים ברמה המקצועית:
האם המרכז.ת בוגר.ת השבט אותו היא.וא עתיד.ה לרכז?
האם המרכז.ת עתיד.ה לעבוד בזוג? לרכז את תחום ההדרכה? את תחום הלוגיסטיקה השבטית?
אילו מפגשים חשוב לקיים כבר בכניסה לתפקיד ומה אפשר להשאיר להמשך?
אך גם יש להתייחס למאפיינים שונים ברמה האישית:
כמה המלווה השבטי.ת מכיר.ה את השבט?
האם יש היכרות מקדימה בנינו? מה הניסיון שלנו לעבוד יחד?
מה נקודות החוזקה שלי ושל המרכז.ת החדשה? מה יכול לאתגר בעבודה המשותפת?
ועכשיו הגיע זמן העבודה –
חשוב לזכור: חפיפה היא לא רק קריאה של התיק חפיפה, אלא מעבר משותף, העמקה וחשיבה מקדימה, תהליך היכרות ארוך שמקדם את כל המשתתפים.ות בו ובעיקר זמן שבו אנחנו לומדים.ות לעבוד ביחד ובנפרד, לחדד את הצורך שלנו ופשוט לעשות את התפקיד שלנו.
מי חלק מתהליך החפיפה? מי יכול.ה לסייע להעביר את המידע?
מי מכיר.ה את השבט בצורה טובה מספיק כדי לקחת חלק בתהליך?
מתווה לתיק חפיפה מוצע.